Verdena, unul dintre cei mai importanţi furnizori online de plante de grădină din România, a raportat o creştere spectaculoasă de 87,5% în 2023 faţă de anul precedent. În doar doi ani, compania a devenit un lider pe piaţă şi plănuieşte extinderea internaţională în 2024.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ioana von Saucken şi pasiunea pentru grădinărit

Ioana von Saucken şi soţul său, Sebastian, au fondat verdena.ro în 2021, inspiraţi de pasiunea lui pentru grădinărit şi de nevoia pieţei pentru plante de calitate superioară, disponibile online. Ideea a venit din dorinţa de a oferi grădinarilor din România acces la o varietate largă de plante mature, cultivate în ghivece, care să poată fi plantate în orice moment al anului, nu doar în sezonul de plantare.

Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie

„Am început această afacere pentru a răspunde unei nevoi reale pe piaţă. Am observat că grădinarii din România nu aveau acces la plante de calitate superioară şi la o varietate suficient de mare. Astfel, ne-am propus să umplem acest gol, oferind plante de dimensiuni medii şi mari, la preţuri corecte,” explică Ioana von Saucken.

Evoluţia Verdena

Verdena a evoluat rapid de la lansarea sa în 2021. În 2022, compania a înregistrat o creştere de 400%, iar în 2023, creşterea a continuat cu un impresionant 87,5%. Cu o cifră de afaceri de 7,5 milioane lei şi peste 24.000 de comenzi procesate, Verdena a devenit un jucător important pe piaţa de plante din România.

„ Avem peste 5.700 de SKU-uri individuale cu peste 3.500 de specii de plante, dintre care majoritatea sunt în stoc în funcţie de sezon şi pot fi plantate oricând.Aceste cifre reflectă nu doar creşterea noastră, ci şi angajamentul nostru faţă de diversitate şi accesibilitate,” adaugă Ioana von Saucken.

Provocări şi Realizări

Provocările nu au lipsit pentru Verdena, mai ales în ceea ce priveşte logistica şi sustenabilitatea, dar şi curba de învăţare în ceea ce priveşte e-commerce-ul, având în vedere că echipa soţ-soţie a fost antreprenor în domeniul distribuţiei încă din 2007.

„Cea mai mare provocare a fost logistica, deoarece lucrăm cu plante vii. Încercăm să fim cât mai sustenabili posibil, folosind doar materiale reciclate şi biodegradabile. În plus, învăţarea e-commerce-ului după 15 ani de distribuţie clasică a fost o provocare personală, dar şi o mare satisfacţie,” explică Ioana.

Decizii Strategice şi Succes

„Am avut o viziune clară de a livra produse de înaltă calitate consumatorului final şi de a stabili încrederea că plantele pot fi cumpărate online şi livrate în condiţii excelente. Am făcut investiţii continue în site-ul nostru web pentru a îmbunătăţi experienţa utilizatorilor. Pandemia COVID-19 a accelerat această tendinţă, iar categoria home and garden a fost cea mai rapidă creştere în primăvara anului 2024,” adaugă Ioana.

Proiecte şi Iniţiative Viitoare

Verdena are planuri ambiţioase de extindere. Până la sfârşitul acestui an, compania va creşte spaţiul de depozitare cu încă 2.700 mp, aproape triplând spaţiul disponibil. Aceasta va permite companiei să ofere mai multe specii de plante în 2025 şi să aproape dubleze numărul de plante de interior disponibile pe site.

„Continuăm să investim în website-ul nostru pentru a îmbunătăţi experienţa utilizatorului. Am început încă de anul acesta să creştem categoria de plante fructifere şi fertilizatori, iar în 2025 urmează să extindem aceste categorii, dar şi numărul de specii de plante ornamentale. De asemenea, plănuim să ne extindem internaţional încă de acest an, explorând pieţe noi şi oportunităţi de creştere,” explică Ioana von Saucken.

Ce ne Deosebeşte

Un aspect care diferenţiază Verdena de competitori este focusul exclusiv pe e-commerce. Spre deosebire de mulţi competitori care provin din centre de grădină tradiţionale, Verdena se concentrează pe metricile cheie şi aspectele importante pentru e-commerce.

„Serviciul nostru pentru clienţi este extrem de important pentru noi. Investim continuu în îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor şi în asigurarea calităţii superioare a produselor noastre. Acestea sunt elementele care ne oferă un avantaj competitiv pe piaţă,” conchide Ioana von Saucken.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.