Autorităţile judiciare din România şi Republica Moldova au destructurat o reţea formată din cetăţeni români, cetăţeni moldoveni şi persoane cu dublă cetăţenie, română şi moldovenească, suspectaţi că, începând cu luna decembrie 2022, au transportat peste 100 de migranţi din statele Asiei Centrale şi de Est, spre Germania şi Italia. Oamenii plăteau între 3.000 şi 5.000 de euro pentru a ajunge în Europa occidentală. Unul dintre moldovenii implicaţi în reţea, care realiza transportul acestora, nu avea permis de conducere.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
”Din cercetările efectuate a rezultat că, în perioada 2022-2023, 11 suspecţi, cetăţeni români, moldoveni şi cu dublă cetăţenie (română şi moldovenească), organizaţi într-o structură infracţională pe niveluri ierarhice, au acţionat pe teritoriile României şi Republicii Moldova în scopul săvârşirii infracţiunii de trafic de migranţi. Astfel, membrii grupului infracţional au achiziţionat autovehicule de capacitate mare pentru a transporta persoane provenite din ţări afro-asiatice peste frontierele de stat către ţări din vestul Europei. Investigaţiile întreprinse au relevat că suspecţii au pretins şi primit pentru fiecare migrant sume cuprinse între 3.000 şi 5.000 de euro, în funcţie de posibilităţile financiare ale persoanei transportate şi de ţara în care aceasta intenţiona să ajungă”, informează DIICOT, printr-un comunicat dat publicităţii miercuri. 
 
Evenimente

27 iunie - Maraton Profit News TV - Maraton Made in Romania (ediția a II-a)
30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie
Traseele urmate de membrii grupului de criminalitate organizată pentru a ajunge cu migranţii în ţări din Vestul Europei erau: Grecia - Bulgaria - România - Ungaria - Austria, Grecia - Bulgaria - Serbia sau Croaţia - Ungaria - Austria.
 
Săptămâna aceasta, în dosar au fost făcute 11 percheziţii domiciliare în România, în judeţele Ilfov şi Dâmboviţa. 
 
În paralel, Procuratura din Republica Moldova anunţă că şi pe teritoriul ţării vecine au avut loc descinderi în acelaşi dosar, în urma percheziţiilor fiind reţinuţi patru bărbaţi cu dublă cetăţenie. Conform procurorilor moldoveni, doi dintre suspecţi au recunoscut faptele. 
 
Suspecţii sunt din Chişinău, Cahul, Orhei, Ocniţa şi au vârste cuprinse între 23 şi 34 de ani. Pe lângă cei patru reţinuţi, încă un bărbat este cercetat în libertate. 
 
”Urmare a audierii acestora, Procuratura pentru Combaterea Criminalităţii Organizate şi Cauze Speciale (PCCOCS) le-a formulat şi prezentat învinuirile pentru organizarea migraţiei ilegale. Majoritatea din aceştia cooperează cu oamenii legii, iar doi din ei şi-au recunoscut vinovăţia. Cei cinci aveau rolul de şoferi (unii din ei fără permis auto), unul din ei fiind organizatorul lor, ca parte a unui grup infracţional format şi din alţi 19 bănuiţi - cetăţeni ai României - care au fost percheziţionaţi în judeţele Ilfov şi Dâmboviţa, sub conducerea procurorilor Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) din Galaţi”, informează Procuratura pentru Combaterea Criminalităţii Organizate şi Cauze Speciale din Republica Moldova.
 
Potrivit aceleiaşi surse, ”sosiţi în România, şoferii din Moldova luau în primire automobile de capacitate mare, înmatriculate în România, Franţa şi Bulgaria, Italia, Ungaria, cu spaţii dedicate transportării camuflate a migranţilor (a câte 5-20 migranţi transportaţi într-un automobil), inclusiv telefoane pentru comunicare cu locaţiile destinaţiilor indicate în aplicaţii, precum şi primeau instrucţiuni de la organizatorii din România despre statul în care urmau să preia şi să transporte migranţii. Pentru ca să beneficieze de serviciul ilegal prestat, migranţii le achitau membrilor grupului infracţional a câte 3000-5000 euro pentru transportare, în care de regulă erau implicate două automobile – cel în care erau transportaţi migranţii, iar în faţa acestuia circula un alt automobil condus de un alt membru al grupului infracţional, cu rol de verificare a prezenţei poliţiei pe traseu. Transportarea acestora dura uneori şi luni de zile (inclusiv prin implicarea „călăuzelor”), aşa cum migranţii în majoritatea cazurilor tranzitau cinci-şase state (Turcia, Grecia, Macedonia, Serbia de unde tranzitau alte state, în funcţie de posibilităţile logistice prin Croaţia, Ungaria, Austria, România, Bulgaria)”.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.