Acţiunile Tesla au crescut marţi cu 9%, după ce compania a publicat cifre de producţie şi livrări de vehicule în al doilea trimestru care au depăşit aşteptările analiştilor, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Iată datele cheie: Livrări totale de  443.956 vehicule şi o producţie totala de 410.831 vehicule în trimestrul al doilea.

Analiştii se aşteptau ca livrările Tesla să atingă 439.000 în cele trei luni încheiate pe 30 iunie, conform unui consens de estimări compilat de FactSet StreetAccount.

Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie

Numărul total al livrărilor în al doilea trimestru a scăzut cu 4,8% faţă de 466.140 cu un an mai devreme, dar a crescut cu 14,8% faţă de primul trimestru.

Acţiunile au crescut cu peste 9% marţi. Înainte de publicarea raportului financiar, acţiunile Tesla erau în scădere cu 16% în 2024.

Livrările sunt cea mai apropiată aproximare a vânzărilor dezvăluite de producătorul de vehicule electrice.

Tesla grupează livrările în două categorii – vehicule Model 3 şi Model Y şi toate celelalte vehicule – dar nu raportează date pentru modele individuale sau regiuni specifice.

Gama actuală a Tesla include popularele sale vehicule utilitare crossover Model Y, sedanuri Model 3 şi noile pickupuri Cybertruck, precum şi SUV-ul Model X şi sedanul Model S.

În aprilie, Tesla a raportat o scădere de 8,5% a livrărilor din primul trimestru, la 386.810, prima scădere anuală din 2020.

Săptămâni mai târziu, compania a raportat o scădere cu 13% a veniturilor de la an la an pentru trimestrul respectiv, ”în primul rând din cauza scăderii preţul mediu de vânzare.”

Vânzările lente au fost parţial rezultatul închiderii temporare a fabricilor, iniţiate ca răspuns la un presupus atac incendiar la fabrica Tesla din Germania, precum şi a întârzierilor de transport în urma conflictelor din Marea Roşie, a spus Tesla.

Dar scăderea vânzărilor s-a corelat, de asemenea, cu gama de vehicule îmbătrânită a Tesla, concurenţa crescută din partea altor producători de vehicule electrice, în special din China, şi erodarea mărcii, pe care un sondaj recent a atribuit-o parţial ”proceselor” şi ”răzvrătirilor politice” ale CEO-ului Elon Musk.

Tesla a oferit o serie de reduceri şi alte stimulente în acest an pentru a încerca să stimuleze vânzările.

În China, Tesla oferă în prezent un împrumut cu dobândă zero ca stimulent pentru a-i determina pe clienţi să cumpere un Model 3 sau Model Y până pe 31 iulie.

Conform declaraţiei sale anuale din 2023, Tesla a generat aproximativ 21,75 miliarde de USD din veniturile sale totale din China, reprezentând 22,5% din totalul vânzărilor.

Colin Langan, analist la Wells Fargo, a publicat luni un raport, spunând că firma vede ”o încetinire a creşterii livrărilor, determinată de cererea mai scăzută şi randamentul redus al reducerilor de preţ”.

El recomandă vânzarea acţiunilor Tesla.

Wells Fargo se aşteaptă ca marjele brute auto la Tesla, fără să includă creditele de mediu, să scadă, având în vedere ”probabilitatea de mai multe reduceri de preţuri şi volume mai mici”, pe măsură ce anul avansează.

Atenţia investitorilor se va muta acum către raportul Tesla privind veniturile din al doilea trimestru, la sfârşitul acestei luni şi către un eveniment de marketing separat, planificat pentru august, când compania intenţionează să-şi dezvăluie designul pentru un robotaxi dedicat, sau ”CyberCab”.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.