O reclamă a casei de modă Gucci a fost interzisă de Advertising Standards Authority (ASA), care a numit-o iresponsabilă, pentru că prezintă un model ”excesiv de slab”, informează The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Casa de modă italiană a publicat pe internet un videoclip în care mai multe modele dansează. Ultima parte a reclamei, care a apărut pe site-ul publicaţiei Times în luna decembrie, este formată din capturi care prezintă câte un model.

Într-una din aceste imagini apare o femeie a cărei talie pare extrem de mică, iar machiajul închis la culoare pe care îl poartă îi dă un aspect nesănătos, potrivit ASA.

Evenimente

15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania

Gucci a transmis că reclama a fost făcută pentru un public ”mai în vârstă şi mai sofisticat” şi că a fost publicată pe site-ul Times, pentru că publicaţia are cititori ”adulţi şi maturi”.

Advertising Standards Authority a interzis spotul după ce a primit o reclamaţie că acesta este ”iresponsabil”, întrucât modelele au fost prea slabe.

Reprezentanţii companiei de modă şi cei ai publicaţiei Times au răspuns că ideea unui model excesiv de slab a fost, într-o oarecare măsură, ”o chestiune subiectivă”.

Casa de modă a mai transmis că modelele aveau construcţii subţiri, dar nu au fost prezentate drept ”nesănătos de slabe”.

Potrivit Gucci, fotografiile au fost făcute astfel încât să nu iasă în evidenţă osatura modelelor şi femeile au purtat machiaj uşor, pentru a nu le fi accentuată osatura feţei.

Cu toate acestea, reprezentanţii ASA au spus că reclama iresponsabilă a prezentat un model cu o siluetă disproporţionată şi excesiv de slabă.

”Poziţia în care a fost pozată i-a alungit trunchiul şi i-a accentuat talia, astfel încât să pară că este foarte mică. De asemenea, am considerat că expresia sumbră a feţei ei şi machiajul închis la culoare, mai ales în juriul ochilor, i-a făcut faţa să pară sfrijită. Pentru aceste motive, am considerat că modelul, care în imagine se sprijină pe un perete, pare excesiv de slab, şi, prin urmare, am concluzionat că reclama este iresponsabilă”, au explicat reprezentanţii ASA.

Autoritatea i-a transmis companiei de modă să se asigure că în viitoarele campanii va folosi imagini responsabile.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.