Manuel Riva, artist şi producător muzical, a vorbit, într-un interviu acordat News.ro, despre participarea la Music Mastering Business, care începe marţi, la Bucureşti, despre parcursul său profesional, ultimii doi ani de restricţii şi colaborarea cu artişti precum Alexandra Stan, Lindsay Lohan sau Morgan Page, afirmând că noua generaţie este creativă, „nu are niciun impediment în a se exprima artistic direct”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Manuel Riva şi-a început cariera în industria muzicală de la 13 ani şi până acum a colaborat cu vedete precum Alexandra Stan, Fedde Le Grand, Nervo, Lindsay Lohan, Kelli Leigh, Sunnery James & Ryan Marciano, Morgan Page şi mulţi alţii. A fost nominalizat la MTV EMA Best Romanian Act şi a câştigat Best Romanian DJ la MMA în 2017.

Mastering the Music Business este prima şi singura conferinţă din România pe teme din industria muzicală, care îşi propune să adune sub acelaşi acoperiş profesionişti din industrie, muzicieni şi fani din întreaga lume.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Anul acesta va avea loc cea de-a 7-a ediţie a conferinţei, între 6 şi 8 septembrie. Artişti, manageri, agenţi de booking, de PR muzical, dar şi ceilalţi reprezentanţi ai industriei vin la conferinţă pentru a se pune la curent cu ultimele tendinţele, dar şi pentru a învăţa de la speakeri internaţionali de top.

Cum vedeţi industria muzicală internaţională după doi ani de pandemie şi cum arată cea românească actuală?
Am sentimentul că atât publicul, cât şi artiştii, au avut un răgaz. Cei dintâi şi-au rafinat gusturile, cei din urmă au creat lucruri mai profunde. Din acest punct de vedere, îndrăznesc să spun că ultimii doi ani au avut un rol benefic.

La ce a fost nevoie sau e nevoie să se adapteze un artist pentru a supravieţui după o perioadă dificilă cum a fost cea aceasta?
Am cunoscut artişti care au studiat aspecte ale industriei pe care nu erau nevoiţi să le cunoască înainte. A fost o perioadă în care artiştii au avut timp să creeze mai mult conţinut, unii au învăţat partea foto-video, alţii producţie muzicală, iar toate astea duc în final la o creştere a calităţii.

Ca artist şi producător muzical, aţi fost ajutat în aceşti doi ani?
Personal nu am apelat la nicio formă de ajutor, ştiu însă că au existat câteva modalităţi prin care artiştii au putut fi ajutaţi. Dacă s-a făcut suficient în această direcţie, mi-e teamă că nu.

Cât de important e rolul unui eveniment ca MMB în industrie? Şi despre ce veţi vorbi la conferinţă?
MMB este esenţial într-o industrie care evoluează. Un astfel de eveniment oferă celor interesaţi ocazia de a intra în contact cu profesionişti experimentaţi din România şi străinătate, de a găsi răspunsuri la întrebări, curiozităţi, de a găsi motivaţie în poveştile de succes ale altora. Eu voi participa la discuţia despre muzică şi reclame: „Music & Ads, how to place your music in commercials”, un panel cu invitaţi din companii de publishing şi agenţii de publicitate.

Ce investiţie ar trebui să facă părinţii pentru un copil care vrea să înceapă să cânte?
În afară de studiu, copiii au nevoie şi de o bază tehnică. Când am început să lucrez cu artiştii internaţionali, eram surprins să văd că deţin microfoane de calitate, cei mai mulţi îşi fac singuri înregistrările în „home studios”, au noţiuni de bază de editare, etc. Practic, pot livra creaţia lor fără să depindă neapărat de studiouri mari, lucru foarte rar întâlnit la noi. În plus, nu mai este suficient să fii doar cântăreţ. Marii cântăreţi sunt şi creatori, dar creaţia necesită la rândul ei o investiţie, un minim de echipament care să te ajute să înregistrezi.

Cum aţi caracteriza parcursul dumneavoastră muzical de la debut şi până în prezent? Care au fost provocările?
Cred că cea mai mare provocare este să fii mai bun decât tine însuţi. Am încercat mereu să mă depăşesc, să evoluez şi să învăţ lucruri noi. Autosuficienţa este principalul tău inamic, un lucru valabil în orice domeniu. De asemenea, în artă, avem tendinţa de a ne cenzura mai mult decât este nevoie. E un aspect cu care m-am luptat de-a lungul anilor.

Cum lucrează un producător muzical cu artiştii români în comparaţie cu cei străini? Există diferenţe?
Există o mai mare dezinvoltură artistică la străini, noi mai avem nevoie de câteva generaţii de libertate. Altfel, din punct de vedere tehnic, nu ne separă nimic.

Emisiunile de talent show au ajutat industria?
Au adus un plus de atenţie asupra industriei, iar publicul a avut şansa să cunoască artişti talentaţi. Pentru unii dintre ei aceste emisiuni au reprezentat o rampă de lansare şi au continuat cariera, pentru alţii, scopul a fost concursul şi atât.

Cum i-aţi caracteriza pe tinerii artişti?
Vine o generaţie foarte creativă, cu o imaginaţie proaspătă şi pentru care computerele sunt „second nature”, deci nu au niciun impediment în a se exprima artistic repede, direct.

Care sunt temele de inspiraţie pentru compoziţiile actuale?
Aceleaşi ca întotdeauna: lumea interioară şi cea exterioară. Totuşi, ultimii ani i-au făcut pe creatori să fie mai profunzi. Schimbările din plan social au lăsat urme şi au fost teme serioase de inspiraţie.

Aţi colaborat cu artişti precum Alexandra Stan, Lindsay Lohan sau Morgan Page. Cum a fost?
Au fost provocări imense pentru mine. Sunt artişti diferiţi, fiecare cu stil aparte de a lucra, de a comunica. Am avut de învăţat de la fiecare dintre ei câte ceva şi sper că şi ei de la mine. Am apreciat faptul că, cu cât sunt mai experimentaţi, cu atât sunt mai dispuşi să asculte.

Care ar fi paşii pe care ar trebui să-i urmeze un tânăr care vrea să devină producător muzical?
Dincolo de perfecţionarea laturii tehnice, teorie muzicală, programe de creaţie şi editare, un producător trebuie să-şi dezvolte aptitudini de leader, abilităţi sociale, inteligenţa emoţională. Succesul unei sesiuni de înregistrări sau chiar al unui întreg proiect depinde de aceste calităţi, iar MMB oferă producătorilor aflaţi la început de drum acces la resursele de care au nevoie pentru a se dezvolta.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.