Avon Cosmerics România, filiala din România a grupului american care produce cosmetice, parfumuri şi bijuterii, a rămas liderul pieţei anul trecut, după ce şi-a mărit cifra de afaceri cu 10,6% faţă de 2015, la 550 de milioane de lei (122,3 milioane de euro), reiese din bilanţurile financiare depuse la Ministerul Finanţelor.
Avon a înregistrat în România în 2016 un profit de 61,6 milioane de lei (13,7 milioane de euro), în creştere cu 11,7% faţă de 2015. La finalul anului trecut, compania avea un număr mediu de angajaţi de 330 de persoane.
La nivel global, veniturile din 2016 ale Avon Products, compania mama a Avon România, s-au contractat cu 7%, la 5,7 miliarde de dolari. Pierderile au totalizat anul trecut 93 de milioane de dolari, după un rezultat negativ de 797 de milioane de dolari în 2015.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
Al doilea cel mai important jucător din piaţa cosmeticelor este producătorul francez L’Oreal care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 314 milioane de lei (69,7 de milioane de euro), în creştere cu 10,6% faţă de 2015, reiese din datele publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, unde este menţionat şi un profit de 31,3 milioane de lei (6,9 milioane de euro), în creştere cu 24,3% faţă de anul anterior.
În ceea ce priveşte rezultatele financiare ale L’Oreal Romania, directorul general al companiei din România, Gilles Antoine, a spus în cadrul unei întâlniri cu jurnaliştii că cifra de afaceri înregistrată în România a ajuns la 60 de milioane de euro în 2016.
La nivel global, L’Oreal a înregistrat o cifră de afaceri de 25,8 miliarde de euro în 2016 şi, cu o cotă de piaţă de 12,6%, este lider mondial.
Un alt jucător important este compania producătoare de cosmetice din Germania, care deţine şi brandul Nivea, Beiersdorf. Compania este prezentă pe piaţa românească din anul 2000 şi a ajuns la o cifră de afaceri anul trecut în România de 237 de milioane de lei (52,8 milioane de euro), în creştere cu 10,3% faţă de 2015, reiese din datele Ministerului de Finanţe.
Beiersdorf a înregistrat în România în 2016 un profit de 14,3 milioane de lei (3,1 milioane de euro), în creştere cu 21,2% faţă de 2015. Anul trecut compania avea în medie 57 de angajaţi în România.
Într-o piaţă dominată de multinaţionale, Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător de cosmetice cu capital românesc, a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 196 milioane de lei (44 de milioane de euro), în creştere cu 14,6% faţă de 2015.
Profitul înregistrat de producătorul român în 2016 a ajuns la 14,9 milioane de lei (3,3 milioane de euro), în creştere cu 6,6% faţă de anul anterior.
Compania clujeană deţinută de familia Turdean avea la finalul anului trecut un număr mediu de angajaţi de 657 de persoane.
Producătorii locali de cosmetice deţin o cotă de 10% dintr-o piaţă de 780 de milioane de euro dominată de multinaţionale precum L’Oreal, Beiersdorf, Procter&Gamble, Unilever, Amway, Oriflame sau Avon.
În afară de Farmec, din rândul mărcilor autohtone alte trei business-uri care au un cuvânt de spus în industrie sunt Cosmetic Plant, Elmiplant şi Gerocossen.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...