Renault a raportat joi o creştere neaşteptată a veniturilor în al treilea trimestru, ceea ce a dus la aprecierea acţiunilor sale, pe măsură ce cererea pentru modelele noi mai scumpe, precum Symbioz şi SUV-urile hibride Duster, a ajutat producătorul auto francez să facă faţă unei pieţe slabe, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Veniturile s-au ridicat la 10,7 miliarde de euro, în creştere cu 1,8% faţă de anul trecut, depăşind prognoza consensului analiştilor de 10,35 miliarde de euro, oferită de companie. La rate de schimb valutar constante, veniturile grupului au crescut cu 5%.

Renault, unul dintre puţinii producători de automobile europeni care nu şi-au redus previziunile în ultimele săptămâni, a confirmat că îşi propune o marjă de cel puţin 7,5% pentru 2024, comparativ cu 7,9% în 2023.

Evenimente

24 octombrie - Eveniment News.ro - IMM-urile, Oxigen pentru România
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Acţiunile Renault au crescut cu până la 7,6% în urma informaţiilor şi au închis în urcare cu 4,7%.

Producătorii auto europeni se confruntă cu costuri în creştere şi cerere scăzută, precum şi cu o concurenţă puternică din partea rivalilor chinezi de vehicule electrice, care pot produce maşini mai ieftin. Vânzările de automobile în Europa au scăzut cu 18% în august şi au scăzut din nou în septembrie, marcând primul declin lunar consecutiv din ultimii doi ani, conform datelor din industrie publicate marţi.

Renault a declarat că volumele sale globale de vânzări au scăzut cu 5,6% în trimestru, la 482.468 de unităţi, în timp ce vânzările în Europa au coborât cu 5,3%, la 328.111 unităţi.

Aceste scăderi sunt mai mici decât ale unora dintre rivali. Livrările consolidate ale Stellantis au scăzut cu 20% în al treilea trimestru, conform cifrelor preliminare, în timp ce volumele BMW au scăzut cu 13%.

Vehiculele electrificate – inclusiv atât hibride, cât şi complet electrice – au reprezentat 47% din vânzările mărcii Renault, în creştere faţă de mai puţin de 40% anul trecut.

”Veniturile noastre din T3 încep să beneficieze de ofensiva noastră de produse fără precedent, cu 10 noi lansări în acest an, reprezentând 18% din facturile noastre din trimestru", a spus Renault. Aceasta comparativ cu aproximativ 5% pentru noile lansări în prima jumătate a anului, a declarat directorul financiar Thierry Pieton, şi creşte preţurile medii, care vor continua să crească până în 2025, a adăugat el.

Acţiunile Renault au crescut cu aproximativ 18% în acest an, depăşind concurenţii europeni. Acţiunile grupului german Volkswagen, care se confruntă cu o bătălie cu sindicatele puternice privind reducerea costurilor şi a locurilor de muncă, au scăzut cu 18%, iar Stellantis cu până la 42%.

Pieton a declarat că Renault nu se confruntă cu problemele de furnizare sau de gestionare a stocurilor care afectează unii dintre concurenţi şi a spus că are un carnet de comenzi echivalent cu două luni de vânzări anticipate.

”În ceea ce priveşte dificultăţile potenţiale de la sfârşitul anului, carnetul de comenzi arată destul de bine, avem un trimestru mare în faţă, în acest moment este doar o chestiune de execuţie”, a spus el.

Maşinile complet electrice au reprezentat 11,6% din vânzările mărcii Renault în al treilea trimestru, acelaşi procent ca şi în prima jumătate a anului, ceea ce reprezintă o provocare pentru companie în îndeplinirea regulilor stricte ale UE privind emisiile de CO2 începând de anul viitor.

Pieton a declarat că vânzările de vehicule electrice au început să se îmbunătăţească în septembrie, odată cu lansarea noului Renault 5 electric.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.