Producătorul american de vehicule electrice Fisker a depus cerere de protecţie în caz de faliment, devenind cel mai recent startup de vehicule electrice care s-a prăbuşit, după Arrival şi Lordstown Motors, pe o piaţă dură dominată de Tesla şi producătorii de automobile chinezi, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Startupul şi-a propus să concureze cu cel mai bine vândut crossover Model Y al Tesla cu SUV-ul său Ocean, dar nu a reuşit să depăşească problemele lanţului de aprovizionare, un mediu dificil de finanţare şi obstacolele de distribuţie, care au cauzat arderea rapidă a numerarului.

Fisker a depus o cerere de protecţie în caz de faliment luni seara, în vreme ce producătorul american de vehicule electrice încearcă să-şi salveze operaţiunile prin vânzarea de active şi restructurarea datoriilor, după ce a consumat numerar, în încercarea de a creşte producţia SUV-urilor sale Ocean.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank

Piaţa hipercompetitivă a vehiculelor electrice a văzut mai multe companii, inclusiv Proterra, Lordstown şi Electric Last Mile Solutions, declarând faliment în ultimii doi ani, în timp ce s-au confruntat cu scăderea cererii, obstacolele de strângere de fonduri şi provocările operaţionale din problemele lanţului global de aprovizionare.

Compania, fondată de designerul de automobile Henrik Fisker, a semnalat îndoieli cu privire la capacitatea sa de a rămâne în afaceri în februarie şi, ulterior, nu a reuşit să asigure o investiţie de la un mare producător de automobile, forţându-l să îşi controleze operaţiunile.

Colapsul discuţiilor sale cu producătorul de automobile, despre care Reuters relatase că este Nissan, înseamnă că i s-a refuzat o finanţare de 350 de milioane de dolari de la un investitor nenumit, care depindea de investiţia producătorului de automobile şi a forţat Fisker să exploreze opţiuni.

”La fel ca şi alte companii din industria vehiculelor electrice, ne-am confruntat cu factori macroeconomici negativi, care ne-au afectat capacitatea de a opera eficient”, a spus Fisker.

În declaraţia de faliment, unitatea sa de operare, Fisker Group Inc, a estimat active de la 500 milioane USD până la 1 miliard USD şi pasive între 100 milioane USD şi 500 milioane USD.

Cei mai mari 20 de creditori ai săi includ Adobe, Google şi SAP.

Fisker a devenit companie publică la sfârşitul anului 2020, într-o fuziune cu o firmă paravan, evaluând-o la 2,9 miliarde de dolari şi mărindu-şi bilanţul cu mai mult de 1 miliard de dolari în numerar.

Listarea a reprezentat o a doua şansă pentru CEO-ul şi fondatorul danez de a construi o afacere auto după ce prima sa afacere, Fisker Automotive, a depus faliment în 2013, fiind victima crizei financiare din 2008 şi a unei defecţiuni a bateriei sedanului hibrid Karma, care a dus la o rechemare substanţială.

Henrik Fisker - un fost consultant de design pentru Tesla - spusese la momentul listării că Fisker dorea să fie o Apple al industriei auto prin externalizarea producţiei de maşini.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.