În pragul lansării ultimelor 10 episoade din sezonul al doilea al LEGO® DREAMZzz™ Noaptea Vrăjitoarei din Never, un nou studiu arată că cei mici pot învăţa să îşi condiţioneze visele, aşa cum o fac şi personajele din serial. Grupul LEGO porneşte demersurile de a educa părinţii cu privire la felul în care îşi pot ajuta copiii să îşi dezvolte abilităţile din viaţa reală pentru a-şi condiţiona visele.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Datele de cercetare ale Grupului LEGO („LEGO DreamZzz Global Key Finding”, 3/2023) arată că doar 17% dintre părinţii din România discută frecvent cu copiii despre visele pe care aceştia le au, iar în peste jumătate dintre cazuri, o fac pentru a-i ajuta să îşi înţeleagă visele.

Cu toate acestea, 83% dintre copii împărtăşesc din proprie iniţiativă visele pe care le au, printre cele mai frecvente subiecte ale viselor lor fiind jucăriile (64%), membri ai familiei (63%), animalele de companie (62%), prietenii (61%) şi părinţii (53%).

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed, ARB
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank, ACUE

În plus, 40% dintre copiii români spun că atunci când au vise fericite, acestea îi ajută să fie mai creativi, iar 38% spun că visele le dau idei pentru diverse lucruri din viaţa reală, ponderi sub media globală rezultată din studiu, care depăşeşte 50%.

Dar copiii mai subliniază un aspect: calitatea vieţii lor de zi cu zi le influenţează puternic felul în care visează - de exemplu, 50% dintre copii cred că timpul liber pentru joacă le schimbă visele.

 

Condiţionarea viselor

Condiţionarea viselor este un concept desprins din serialul LEGO DREAMZzz, în care personajele au capacitatea de a crea sau schimba obiecte şi scenarii folosindu-şi creativitatea. În prima parte din sezonul doi, personajele au învăţat cum să îşi foloseasca abilităţile de a-şi condiţiona visele în perioada de somn R.E.M, creând diverse elemente care îi ajută să îşi învingă adversarii, să o înfrunte pe Vrăjitoarea din Never şi să apere tărâmul viselor.

În mod similar personajelor din serial – Mateo, Izzie, Cooper, Logan şi Zoey –, care îşi folosesc abilităţile de condiţionare a viselor pentru a proteja tărâmul fantastic, copiii îşi pot ghida şi controla propriile vise. Cu toate acestea, un studiul desfăşurat de Grupul LEGO arată că doar jumătate dintre copiii cu vârsta cuprinsă între 6 şi 12 ani sunt conştienţi de abilităţile lor de condiţionare a viselor.

Dintre aceia care îşi condiţionează visele, 38% spun că îşi pot altera în mod conştient visele atunci când conţin lucruri de care le este teamă, iar 41%, atunci când pur şi simplu nu le place ce visează.

Psihologul specializat în analiza viselor, Ian Wallace, explică felul în care copiii îşi pot ghida visele, folosind o serie de abilităţi dezvoltate în lumea reală. Acestea fac apel la creativitate şi încredere de sine, prin trei metode principale: Dream Play, Imaginal Play and Active Play.

  • Prima metodă, Dream Play, implică analizarea unei imagini din vis, ideal pe măsură ce copilul se trezeşte. Acest lucru este posibil prin re-imaginarea visului în diferite scenarii. Pe măsură ce copilul face acest lucru, realizează că are control asupra imaginilor pe care mintea sa le creează şi poate explora diversele emoţii pe care i le stârneşte.
  • Imaginal Play se concentrează asupra copilului care îşi creează proiecţii asupra unor imagini din vis odată ce s-a trezit. Părinţii îl pot astfel încuraja să îşi imagineze diverse elemente dintr-o scenă a visului, precum decorul sau personajele.
  • Nu în ultimul rând, prin Active Play, copilul recreează imagini din vis, folosindu-şi creativitatea pentru a compara şi crea similitudini prin joc de rol. Această abordare imersivă întăreşte conexiunea emoţională şi îi dezvoltă imaginaţia, în timp ce îi demonstrează cum, prin creativitate, îşi poate condiţiona visele oricum îşi doreşte.

Deşi studiul arată că doar 1 din 3 copii foloseşte condiţionarea viselor în somn, Grupul LEGO face demersuri pentru a educa părinţii şi copiii în legătură cu ce este condiţionarea viselor şi cum le poate îmbunătăţi abilităţile.

Serialul LEGO DREAMZzz a fost lansat în mai 2023. Show-ul urmăreşte aventurile unor prieteni de liceu care descoperă că lumea viselor este reală. Împreună, ei învaţă cum îşi pot condiţiona visele pentru a proteja această lume de haosul stârnit de Regele Coşmarurilor şi, acum, de Vrăjitoarea din Never.

Pentru ultimul sezon al serialului, Grupul LEGO a lansat la începutul anului nouă noi seturi LEGO DREAMZzz: Motocicleta-pisică a lui Zoey, Logan, marele panda, Dinozaurul robot C-Rex al lui Cooper, Rucsacul cu propulsie din vis al lui Zoey, Robotul de luptă al lui Mateo şi al Cavalerului Z-Blob, Corbul de la miezul nopţii al Vrăjitoarei din Never, Animalele din vis ale lui Izzie, Creaturile de coşmar ale vrăjitoarei din Never şi Castelul Nocturnia. Inspirat din conceptul de condiţionare a viselor, fiecare produs are mai multe variante de construire, care îi încurajează pe cei mici să îmbrăţişeze aventura şi creativitatea.

Seturile sunt disponibile în magazinele LEGO, pe LEGO.ro/DREAMzz şi în alte magazine locale de retail.

 

Despre Grupul LEGO

Misiunea Grupului LEGO este de a inspira şi dezvolta constructorii de mâine prin puterea jocului. Sistemul LEGO System in Play, având la bază cărămizile LEGO, le permite copiilor şi fanilor să construiască şi să reconstruiască orice îşi pot imagina. Grupul LEGO a fost fondat în Billund, Danemarca, în 1932, de Ole Kirk Kristiansen, numele său derivând din cele două cuvinte daneze „LEg GOdt", care înseamnă „Joacă-te bine". Astăzi, Grupul LEGO rămâne o companie de familie cu sediul central în Billund. Cu toate acestea, produsele sale sunt acum vândute în peste 130 de ţări din întreaga lume. Pentru mai multe informaţii vizitaţi www.LEGO.com

 

Despre studiul LEGO

 

Studiul LEGO® DREAMZzz™ Global Key Findings a fost realizat în martie 2023 pe un eşantion de 23.500 de copii cu vârste cuprinse între 6 şi 12 ani din Marea Britanie, SUA, Franţa, Germania, Spania, Italia, Danemarca, Republica Cehă, Ungaria, Australia, Coreea de Sud, Japonia, China, Hong Kong, Taiwan, Singapore, Malaezia, Mexic, Canada, Brazilia, Uniunea Vamală a Beneluxului, Suedia, Austria/Elveţia, Polonia, Turcia, România, Emiratele Arabe Unite, Irlanda şi Portugalia. Răspunsurile la chestionar au fost primite în perioada 27/02/2023 - 09/03/23.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.