Airbus a lansat un program de reducere a costurilor şi de îngheţare a numărului de angajaţi, pentru a susţine performanţa activităţii sale principale de producţie de avioane în 2024 şi ulterior, la câteva săptămâni după ce grupul a fost forţat să reducă obiectivele pentru producţia de avioane, au declarat surse din industrie, citate de CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cu numele de cod ”LEAD!”, noua iniţiativă va aborda de urgenţă o creştere a costurilor pe aeronavă şi va aborda probleme mai profunde de productivitate, în timp ce cel mai mare producător de avioane din lume se pregăteşte pentru eventuala redresare a rivalului american Boeing, aflat în dificultate.

Unele posturi ar putea dispărea şi numărul total de posturi va fi limitat, dar compania nu plănuieşte un plan de concediere ”convenţional”, a declarat directorul general al producţiei de avioane, Christian Scherer, într-o notă adresată personalului, potrivit surselor din industrie.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank

Costurile vor fi examinate ”fără tabuuri”, dar nu va exista nicio schimbare de strategie, a adăugat el.

Un purtător de cuvânt al Airbus a refuzat să comenteze notele interne, dar a confirmat existenţa unui plan de îmbunătăţire a performanţei.

”Având în vedere presiunea continuă din lanţul de aprovizionare, precum şi situaţia economică complexă generală, este nevoie să ne concentrăm eforturile asupra fundamentelor”, a spus purtătorul de cuvânt.

În memoriu, Scherer a anticipat că actuala criză corporativă şi industrială a Boeing va forţa principalul rival al Airbus ”să se schimbe radical în bine”, au spus sursele.

El a atras, de asemenea, atenţia asupra creşterii constante a Chinei ca un concurent cu sprijin puternic din partea statului şi o piaţă internă mare.

”Salvaţi 2024”

Scherer, care a trecut de la conducerea comercială la cea de CEO al producţiei de avioane, în ianuarie, a dat vina ”pe câţiva dintre furnizorii noştri cheie” pentru problemele recente de producţie, dar a recunoscut că activităţile industriale de bază ale companiei au rămas şi ele în urmă, au spus sursele.

Luna trecută, Airbus a redus previziunile de livrare şi şi-a încetinit accelerarea producţiei, invocând lipsa de motoare, interioare şi unele aerostructuri.

Mişcarea a venit după o reapariţie a problemelor industriale raportate pentru prima dată de Reuters în mai.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.