Piaţa muncii din România a trecut printr-o multitudine de schimbări în ultimii ani, mai ales în ceea ce priveşte cerinţele angajatorilor, dar şi aşteptările candidaţilor. Am aflat mai multe despre acest subiect cu ajutorul Jooble - unul dintre cele mai bune motoare de căutare a locurilor de muncă în România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Jooble este disponibil utilizatorilor din toată ţara, aşadar, fie că au căutat locuri de muncă pe Jooble Oradea sau în oraşe sau localităţi mai mici, candidaţii şi angajatorii au aşteptări similare.

Haideţi să vedem ce am descoperit cu ajutorul Jooble!

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank

Ce caută candidaţii?

1.Salarii competitive şi beneficii

În contextul creşterii constante a inflaţiei în România, menţinerea unui nivel decent de trai presupune salarii şi beneficii mai mari. Astfel, candidaţii din România sunt foarte interesaţi de salarii competitive, aliniate la standardele industriei în care aceştia activează.

În acelaşi timp, candidaţii oferă importanţă ridicată şi beneficiilor precum asigurare medicală privată, pensie privată, bonusuri de performanţă, bonuri de masă şi altele.

În oraşele mari, observăm atât salarii mai mari, cât şi beneficii mai variate. Astfel, cei care caută joburi Bucureşti, au mai multe şanse să obţină beneficiile dorite decât cei care îşi caută un loc de muncă într-o localitate mică.

2.Flexibilitate şi lucru remote

Din ce în ce mai mulţi candidaţi pun accentul pe programul flexibil şi posibilitatea lucrului remote. Această preferinţă a candidaţilor apare pe fondul dorinţei de a minimiza timpul pierdut în trafic şi de a se bucura de un echilibru sănătos între muncă şi timpul liber.

De regulă, aceşti candidaţi îşi pot organiza foarte bine programul şi pot comunica şi colabora foarte uşor cu colegii de echipă şi superiorii prin orice canal de comunicare.

3.Cultură şi valorile companiei

Potenţialii angajaţi arăta un interes din ce în ce mai mare către cultură şi valorile companiilor în care aleg să lucreze. Aceştia preferă companiile în care există transparentă, mediul de lucru este inclusiv şi în care angajaţii sunt trataţi în mod egal şi promovaţi în baza meritelor şi performanţelor.

Astfel, companiile care creează o cultură sănătoasă şi pozitivă au mai multe şanse să găsească candidaţi de calitate pentru colaborări pe termen lung.

Ce caută angajatorii?

1.Abilităţi digitale şi tehnice

Un număr din ce în ce mai mare de locuri de muncă încep să aibă o componentă fie tehnică, fie digitală. Acest lucru a dus la o creştere a interesului angajatorilor pentru astfel de abilităţi.

În domeniul IT aceste abilităţi sunt foarte importante şi sunt remunerate corespunzător, însă şi locurile de muncă din alte industrii şi domenii vin, mai nou, cu cerinţă abilităţilor digitale.

2.Cunoaşterea limbilor străine

Deşi limba oficială a României este română, limba engleză este, ca şi în anii trecuţi, foarte căutată de foarte mulţi angajatori.

Acesta nu este un lucru nou, însă cerinţele angajatorilor au crescut, astfel că odată cu extinderea serviciilor lor către alte pieţe din diferite ţări, a apărut nevoia de a avea angajaţi care cunosc numeroase alte limbi străine, de la germană şi franceză, la limbi precum japoneză sau suedeză.

Desigur, vorbitorii de limbi mai puţin căutate se pot bucura de salarii mai mari decât vorbitorii de engleză.

3.Competenţe transversale

În ultimii ani, angajatorii au înţeles cât de important este ca un angajat să poată comunica şi colabora cu colegii şi superiorii precum şi să poată depăşi cu brio eventuale obstacole.

Acestea duc la o colaborare plăcută şi eficientă de ambele părţi şi competenţele necesare pentru a reuşi aceste lucruri sunt competenţele transversale.

Acestea includ dar nu se rezumă la abilitatea de a comunica în mod clar şi eficient, adaptabilitatea, abilitatea de a rezolva probleme, de a colabora cu o varietate de echipe şi angajaţi, şi, nu în ultimul rând, capacitatea de a asimila rapid lucruri noi şi de a le aplica în munca de zi cu zi.

Jooble înţelege atât cerinţele candidaţilor, cât şi pe cele ale angajatorilor şi misiunea să este să aducă împreună compania potrivită cu candidaţii potriviţi.

Aceste informaţii obţinute cu ajutorul Jooble ne arată că secretul pentru a avea succes, fie că eşti candidat sau o companie în căutare de angajaţi, este să rămâi informat şi să te adaptezi în mod continuu la piaţa muncii din România care este într-o continuă schimbare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.