Ministerul Dezvoltării vrea ca toţi şoferii care fac transport de persoane sau de marfă fără a deţine autorizaţie să fie amendaţi de câte ori sunt prinşi, fiind eliminată din legislaţia în vigoare condiţia ca aceştia să facă astfel de transporturi "în mod repetat" pentru a fi sancţionaţi. Măsura, care vizează printre altele şi firmele Uber şi Taxify, este cuprinsă într-un proiect de OUG care modifică Legea privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Este dificil ca organele de control să probeze caracterul repetitiv al faptei, astfel încât să poată aplica sancţiunea", argumentează iniţiatorii.

În forma actuală, articolul 55, pct. 3, lit h) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere prevede că este considerată contravenţie  şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei efectuarea, în mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane, cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă.

Necesitatea unui astfel de act normativ este justificată de Ministerul Dezvoltării prin  creşterea activităţilor de transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale, cu caracter de fenomen permanent;  amploarea maximă a imposibilităţii sancţionării faptelor de piraterie în transportul de persoane în regim de taximetrie, întrucât, caracterul repetitiv al faptei contravenţionale este ambiguu şi imposibil de măsurat.

Alte motive invocate sunt: activitatea de transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale determină consecinţe negative asupra strategiilor autorităţilor administraţiei publice locale în privinţa transportului public local, cu impact negativ asupra mediului înconjurător din cauza creşterii poluării; impactul negativ asupra mediului concurenţial normal al activităţii operatorilor care sunt autorizaţi să presteze serviciul de taximetrie, având în vedere numărul limitat al autorizaţiilor care se eliberează la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale; imposibilitatea ca agenţii depoliţie să demonstreze caracterul repetitiv al faptei.

În România, există peste 2,5 milioane de utilizatori ale aplicaţiilor de mobilitate urbană, iar 80% dintre aceştia consideră că găsirea unei maşini ar fi mult îngreunată dacă aplicaţiile nu ar mai exista, potrivit unui studiu efectuat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES).

Principalele avantaje pentru care utilizatorii chestionaţi consideră utile aplicaţiile mobile sunt eficienţa, rapiditatea, siguranţa, calitatea serviciilor şi evaluarea comportamentului şoferului.

 
 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.