Creatorul de modă Jean Paul Gaultier a decis să nu mai folosească blănuri în colecţiile sale, asociaţiile pentru apărarea animalelor salutând, luni, "semnalul puternic", faţă de profesioniştii din industrie care au deplâns alegerea ca fiind bazată pe "false informaţii".
În faţa unui public mai sensibil la bunăstarea animalelor, din ce în ce mai multe nume mari din industria modei aleg să schimbe folosirea blănurilor veritabile cu imitaţii, scrie franceinfo.fr.
Pentru PETA, "această excelentă veste vine în urma anilor de presiuni din partea organizaţiei şi a afiliaţilor, acţiuni între care au fost întreruperea uneia dintre prezentările de modă ale creatorului din 2002 de către o militantă care protesta faţă de folosirea blănurilor, şi descinderea militanţilor în buticul său parizian în 2006, condusă de fondatoarea PETA, Ingrid Newkirk".
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
"Este un semnal puternic, Jean Paul Gaultier este cunoscut la nivel internaţional", a declarat Marion Giroud, purtător de cuvânt al Confederaţiei Naţionale a Apărării Animalelor. "Suntem foarte mulţumiţi, cerem de mai mulţi ani închiderea fermelor de blanuri".
Jean Paul Gaultier a declarat, sâmbătă, în emisiunea "Bonsoir" de la Canal+ că va renunţa la blănuri, justificând acest fapt prin "modul în care omorâm animalele", în mod "absolut deplorabil".
"Blana este mai senzuală decât blănurile false, dar putem găsi alte mijloace de a crea. Asta va permite să ne îndreptăm către o parte creativă care nu va dăuna" animalelor, a spus el.
SPA (Societatea de protejare a animalelor) "speră că exemplul lui Jean Paul Gaultier va fi foarte repede urmat de alţi creatori şi mărci. Condiţiile de creştere şi ucidere a animalelor pentru blana lor relevă cele mai rele cruzimi", a subliniat Jacques-Charles Fombonne, preşedintele benevol al SPA.
Marca de lux italiană Armani a anunţat din 2016 că nu va mai folosi blănurile în colecţiile sale. Iar casa de modă italiană Gucci a anunţat în 2017 că nu va mai folosi blănurile în noile sale colecţii începând din 2018 şi le va scoate la licitaţie pe cele apărute deja.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.