Pentru a reduce amprenta de carbon, muzicienii aflaţi în turneu, „mici sau mari”, pot călători cu trenul, a subliniat, sâmbătă, la COP26 liderul grupului Massive Attack, care se află la originea unui raport ştiinţific prin care încearcă să limiteze impactul climatic al concertelor, potrivit BFM TV.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Primul lucru pe care-l putem face este să călătorim cu trenul. Este o alegere simplă şi se potriveşte pentru toţi artiştii, mari sau mici, ca să fim cinstiţi”, a spus Robert Del Naja, alias 3D, care participă la o dezbatere la conferinţa ONU despre climat. 

„Grupul din Bristol s-a asociat cu Tyndall Center pentru a realiza un raport cu privire la modul în care se poate reduce amprenta de carbon în muzica live. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Cercetătorii au intrebat muzicienii, dar şi promoterii, agenţii..., pentru a construi o „foaie de parcurs”, de acum disponibilă pentru toţi actorii din sector. Aceasta se referă în special la trasnporturi (echipe, echipamente, public) şi sălile unde au loc concertele. 

„Preferăm deja trenul avionului, dar ne-am atins limitele”, a explicat muzicianul, care vrea, de asemenea, să nu se mai mulţumească doar cu compensarea carbonului. 

„Astăzi provocarea noastră este de a activa această foaie de parcurs, de a indentifica partenerii industriali care ne pot ajuta să reducem emisiile de gaz cu efect de seră”, a spus el într-un videoclip care prezintă proiectul. 

Toţi actorii implicaţi în organizarea turneelor „au responsabilitatea de a acţiona, de la grupurile care traversează continentele pentru turnee, până la promoterii multinaţionali care au puterea cu adevărat de decizie”, a adăugat acest activist pentur climat care amintea deja subiectul în 1991 în albumul său „Blue Lines”. 

Pe 14 octombrie, formaţia Coldplay a anunţat un turneu „eco-responsabil” pentru 2022. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.