Fanii Oasis au pierdut peste două milioane de lire sterline în escrocherii pe reţelele de socializare, în special Facebook, crezând că achiziţionează bilete la concertele de reunire ale trupei, potrivit Lloyds Bank.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Banca estimează că în Marea Britanie au existat probabil cel puţin 5.000 de victime de la punerea în vânzare a biletelor şi că mai mult de două milioane de lire sterline (2,3 milioane de euro) au fost pierdute de escroci”, a scris aceasta într-un comunicat publicat miercuri.

Aceste cifre au fost obţinute pe baza datelor proprii ale băncii, extinse la Marea Britanie.

La sfârşitul lunii august, fraţii Gallagher au anunţat că reînfiinţează Oasis, trupa emblematică britpop, pentru o serie de concerte în Marea Britanie şi Irlanda, generând un entuziasm uriaş la 15 ani de la despărţire.

Dar vânzările haotice pentru concertele din Cardiff, Manchester, Londra, Edinburgh şi Dublin - toate sold out în aceeaşi zi - au stârnit furie şi frustrare în rândul cumpărătorilor, care s-au confruntat cu defecţiuni ale platformelor de vânzare saturate şi cu surpriza neplăcută de a descoperi în ultimul moment că preţurile dinamice au provocat o explozie a preţurilor.

Escrocheriile vizând fanii dezamăgiţi de pe reţelele de socializare au proliferat apoi, prin reclame false, oferind uneori bilete la preţuri reduse, potrivit băncii.

Lloyds a numărat o mie de victime printre clienţii săi, care au pierdut în medie 436 de lire sterline. Un client a fost înşelat cu 1.700 de lire sterline. Nouă din zece persoane au fost înşelate pe reţelele de socializare Meta, majoritatea prin Facebook.

„Faptul că atât de multe cazuri încep cu reclame false pe reţelele de socializare, adesea cu încălcarea regulilor platformelor, subliniază importanţa adoptării de către aceste companii a unor măsuri mai ferme”, a declarat Liz Ziegler, director pentru prevenirea fraudelor la Lloyds.

În altă ordine de idei, la începutul lunii septembrie, autoritatea britanică de reglementare a concurenţei, CMA, a deschis o anchetă împotriva distribuitorului de bilete Ticketmaster pentru a examina dacă „cumpărătorii au primit informaţii clare” şi dacă „au fost supuşi unor presiuni pentru a cumpăra bilete într-un timp scurt”. Potrivit CMA, Ticketmaster a vândut peste 900.000 de bilete pentru Oasis.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.