Puţine alegeri vestimentare beneficiază de atât de multă atenţie publică precum cele ale lui Meghan, ducesa de Sussex, ale cărei ţinute se epuizează frecvent în magazine, după ce au fost identificate online. Iar Meghan pare că se foloseşte de această atenţie pentru a scoate în evidenţă brandurile şi obiceiurile de consum etice, relatează CNN.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În timpul vizitei ducesei şi a prinţului Harry în sudul Africii, care s-a încheiat miercuri, Meghan a purtat o serie de ţinute ale unor designeri care acordă prioritate impactului social şi asupra mediului al hainelor.

Pentru primul angajament public al cuplului regal, în Nyanga, Cape Town, ducesa a purtat o rochie imprimată de la Mayamiko, un brand care susţine comerţul corect din Malawi. Marca, care utilizează textile provenite de pe pieţele locale şi îşi alimentează atelierul cu energie solară, a anunţat pe Instagram că modelul de rochie respectiv s-a epuizat.

Şi stocul unei rochii cămaşă kaki a brandului Room 502, purtată de Meghan la un eveniment ActionAid în Johannesburg, a fost epuizat. Brandul îşi descrie hainele ”de o calitate impecabilă, produse responsabil şi cu respect pentru umanitate şi mediu”.

Şi alte mărci cu politici etice au beneficiat de alegerile lui Meghan în domeniul modei. Mărcile Maggie Marilyn, Outland Denim şi Rothy's au anunţat creşterea puternică a vânzărilor după ce ducesa le-a purtat modelele în timpul turneului regal în Australia, Tonga, Fiji şi Noua Zeelandă.

În timpul vizitei în Africa, Meghan a repurtat mai multe ţinute din turneul de anul trecut, între care o rochie cămaşă albastră Veronica Beard şi o rochie maxi în dungi Martin Grant. O salopetă neagră creată de Everlane, un brand american care pare să fie preferatul lui Meghan, a fost folosită pentru a doua oară, după ce ducesa a purtat-o pentru ilustrarea unui număr în revista Vogue.

Megan a lansat recent, în colaborare cu organizaţia caritabilă Smart Works, care oferă femeilor şomere ţinute pentru interviuri pentru locuri de muncă, o colecţie la care a colaborat cu patru branduri care au politici etice.

John Lewis şi Marks & Spencer, doi retaileri britanici mari, sunt membre ale Ethical Trading Initiative, care se angajează ca mărcile ”să îşi asume responsabilitatea pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale angajaţilor”.

Jigsaw, un alt brand puternic care a contribuit la colecţia Smart Works, publică un cod de conduită care include protejarea, tratarea şi plata angajaţilor de pe tot parcursul lanţului de aprovizionare, precum şi angajamentul de a proteja mediul. A patra marcă selectată de ducesă, Misha Nonoo, fabrică haine la comandă, contribuind la reducerea deşeurilor, şi promite să lucreze doar în fabrici care respectă etica.

Sutenabilitatea a jucat un rol şi în ziua în care Meghan a deveni ducesă de Sussex:  a purtat o rochie creată de by Stella McCartney, care a promovat moda responsabilă, la recepţia din seara nunţii sale cu prinţul Harry.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.