Anul 2024 a adus o schimbare semnificativă în comportamentul de consum al românilor: preferinţa pentru produse mai scumpe şi de calitate superioară, arată magazinul online evoMAG. Potrivit acestuia, coşul mediu de cumpărături a crescut cu aproximativ 15% în acest an. evoMAG estimează pentru acest an o cifră de afaceri în creştere de aproximativ 20%, de la 42 milioane euro anul trecut.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Anul 2024 a adus o schimbare semnificativă în comportamentul de consum al românilor: preferinţa pentru produse mai scumpe şi de calitate superioară. Această tendinţă reflectă o maturizare a pieţei şi adaptarea consumatorilor la un context economic complex, în care inflaţia şi creşterile salariale au influenţat alegerile de cumpărare”, potrivit datelor evomag.

Coşul mediu de cumpărături a crescut cu 15% în 2024 faţă de anul precedent, iar cererea s-a concentrat pe categorii precum telefoane mobile, televizoare şi electrocasnice mari – segmente în care evomag şi-a consolidat poziţia pe piaţă, mai arată compania.

O tendinţă importantă observată în 2024 a fost creşterea utilizării plăţii în rate, care a reprezentat aproximativ 15% din totalul comenzilor evomag. Această soluţie a devenit din ce în ce mai populară în rândul consumatorilor care caută produse premium, oferindu-le posibilitatea de a accesa bunuri de valoare ridicată fără a afecta bugetul lunar.

Inflaţia a determinat consumatorii să fie mai selectivi şi să opteze pentru produse de calitate superioară, considerându-le o investiţie mai bună pe termen lung. În paralel, majorările salariale din 2024 au crescut puterea de cumpărare, permiţând accesul mai uşor la produse premium. În acest context, încrederea în brandurile consacrate şi în platformele locale de eCommerce a avut un rol decisiv, în special pentru achiziţiile de produse cu valoare ridicată, spun reprezentanţii companiei.

„Românii devin mai atenţi la calitate, orientându-se către produse care le oferă un raport optim între preţ şi beneficii. În acest context, încrederea în retailerii locali face diferenţa, mai ales atunci când este vorba despre achiziţii importante, cum ar fi produsele premium sau de valoare ridicată. Este o oportunitate majoră pentru companiile locale să capitalizeze pe reputaţia lor, pe proximitate şi pe o mai bună înţelegere a nevoilor consumatorilor români, consolidându-şi astfel poziţia pe o piaţă tot mai competitivă”, spune Mihai Pătraşcu, CEO evomag.

2024 a fost un an al consolidării pentru marii retaileri, care şi-au întărit poziţia pe piaţă pe fondul unei concurenţe crescânde şi al dificultăţilor întâmpinate de magazinele mici. Numeroase business-uri apărute între 2020 şi 2023 au fost nevoite să îşi închidă activitatea, afectate de marjele reduse de profit şi de lipsa resurselor pentru a susţine investiţiile necesare.

Aceste schimbări au fost vizibile şi în campaniile de Black Friday, când retailerii mari au atras clienţii nu doar prin oferte competitive, ci şi prin capacitatea de a răspunde cererii pentru produse cu valoare ridicată. Serviciile oferite de retailerii consacraţi, precum livrarea rapidă, montajul sau opţiunile flexibile de plată, au jucat un rol esenţial în consolidarea poziţiei lor pe piaţă.

„Pentru evomag, 2024 a însemnat o creştere de aproximativ 20% a cifrei de afaceri faţă de 2023, susţinută de o cerere ridicată pentru produsele din categoriile de bază, în care suntem consacraţi. În plus, serviciile oferite de companie, precum montajul de aer condiţionat, asamblarea calculatoarelor şi reparaţiile de telefoane mobile, s-au dublat ca volum şi valoare”, mai spune Mihai Pătraşcu.

Pentru anul viitor, evomag estimează o accelerare a creşterii comerţului online, cu un avans general al pieţei de aproximativ 10%, în timp ce retailul offline va înregistra o creştere mai modestă.

evoMAG a încheiat anul 2023 cu vânzări de 42 de milioane de euro, în creştere cu circa 20% faţă de 2022.

evomag este una dintre cele mai mari companii din industria de comerţ electronic din România. Magazinul online comercializează zeci de mii de produse din domeniile IT&C, electrocasnice, sport & fitness (printre care şi trotinete şi accesorii pentru trotinete) şi pentru casă şi grădină, iar acum 4 ani a deschis primul service pentru trotinete electrice, devenind primul magazin online din România care oferă un astfel de serviciu.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.