Guvernul a adoptat, miercuri, o Ordonanţă de urgenţă prin care Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va încheia o convenţie cu Compania Naţională ”Poşta Română”, prin care aceasta va distribui contribuabililor cu datorii la fisc, persoane fizice sau juridice, scrisoarea de informare privind beneficiile şi condiţiile de accesare a facilităţilor fiscale, inclusiv cuantumul total al obligaţiilor bugetare restante la data de 31 august 2024.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Guvernul a adoptat o Ordonanţă de urgenţă prin care Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va încheia o convenţie cu Compania Naţională ”Poşta Română” pentru a distribui contribuabililor scrisori de informare cu privire la beneficiile facilităţilor fiscale adoptate prin OUG 107/2024.

”Mai exact, Poşta Română va distribui contribuabililor cu datorii la fisc, persoane fizice sau juridice, scrisoarea de informare privind beneficiile şi condiţiile de accesare a facilităţilor fiscale, inclusiv cuantumul total al obligaţiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 cuprinzând, defalcat, valoarea acestora ce trebuie plătită şi, respectiv, valoarea care face obiectul anulării. De asemenea, aceste înştiinţări vor cuprinde atât un model al notificării privind intenţia de a beneficia de anularea unor obligaţii bugetare, cât şi un model al cererii privind anularea unor obligaţii bugetare”, precizează Executivului. 

Evenimente

30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMAG
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

Mai departe, dacă contribuabilul cu datorii la fisc intenţionează să beneficieze de facilităţile fiscale stabilite prin OUG 107/2024, salariaţii poştali preiau plicul care conţine notificarea respectivă şi încasează, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poştal, sumele aferente obligaţiilor bugetare ce trebuie achitate, arată Guvernul. 

Ministerul Finanţelor Publice va asigura ANAF fondurile necesare pentru efectuarea cheltuielilor cu prestarea de către Poşta Română a acestor servicii.

”De asemenea, astfel de convenţii cu Poşta Română pot încheia şi autorităţile publice locale, iar cheltuielile aferente cu prestarea serviciilor se asigură din bugetele locale”, se precizează în comunicat. 

Poşta Română este desemnată prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) nr.1363/2019 ca unic furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România.

Conform prevederilor acestei decizii, Poşta Română are obligaţia să presteze pe întreg teritoriul României, inclusiv în zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scăzută a populaţiei.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.