Finanţările disponibile pentru adaptarea vânzărilor la mediul digital, Cum poţi ieşi din piaţa locală pentru a te impune în alte ţări, Cum pot fi soluţionate cât mai bine problemele de aprovizionare pentru a dezvolta business-ul? Cum se poate îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic? Cum îţi faci strategia de pricing a produsului sunt doar câteva dintre temele la care se va răspunde la Conferinţa Profit E-commerce - Ediţia a V-a, programată să fie organizată de Profit.ro pe 30 septembrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Comerţul online a fost, ani de zile, motorul celor mai mari creşteri în retail, pe măsură ce preferinţele de shopping ale românilor s-au transformat.

Piaţa continuă să aibă bariere mici la intrare, aproape oricine poate deschide oricând un site de vânzări online, dar impune ulterior eforturi mai consistente de dezvoltare noilor jucători, care vor să ajungă din urmă liderii consacraţi.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMAG
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank, Transgaz
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

După creşteri record în anii pre-pandemici, urmaţi de reaşezare şi apoi revenire treptată, vânzările digitale sunt aşteptate să avanseze şi anul acesta cu cel puţin 10%, similar anului trecut.

Piaţa anului 2024 va fi însă influenţată în mai mare măsură de concurenţa în permanentă creştere, în special de la jucători internaţionali puternici, branduri europene, dar şi giganţi asiatici precum Shein sau Temu, care şi-au accelerat ascensiunea la nivel global.

Un context în care comercianţii trebuie să facă eforturi mult mai serioase de adaptare şi dezvoltare, să adopte noi tehnologii de automatizare, AI sau soluţii de personalizare, să îşi extindă operaţiunile pe orizontală, dar şi prin verticale noi de business.

Cine nu se poate mişca suficient de agil riscă să piardă teren, în condiţiile în care presiunile inflaţioniste, ce afectează veniturile consumatorilor şi cererea în retail, impun şi optimizări ale operaţiunilor interne.

Sectorul de e-commerce din România a depăşit 7 miliarde de euro anul trecut. Valoarea include tranzacţiile generate din ţară - atât către comercianţii autohtoni, cât şi către magazine online din afara graniţelor - de produsele fizice care au fost cumpărate prin internet, nu însă şi plăţile digitale pentru servicii - facturi la utilităţi, conţinut digital sau bilete de avion, vacanţe, rezervări hoteliere, bilete la spectacole etc. - care ar ridica suma totală peste 10 miliarde de euro.

Potenţialul de creştere rămâne ridicat, în condiţiile în care, în total retail, cota E-Commerce este de circa 11%. Specialiştii pieţei vorbesc de perspectiva unei dublări a volumelor în următorii 10 ani.

Pentru managerii şi antreprenori din domeniu, marile provocări vin din zona tehnologiei, a digitalizări, a inovaţiilor care transformă piaţa, dar şi a finanţărilor, într-un context în care şi capitalul a devenit tot mai scump.

Trebuie, de asemenea, să se adapteze noii realităţi economice şi comportamentelor de consum schimbate, dar şi lipsei de predictibilitate, costurilor în creştere, incertitudinii fiscale şi problemelor din transportul internaţional, care, în timp, se reflectă asupra business-urilor din online şi au consecinţe pe piaţă.

Reglementările şi măsurile luate de autorităţi influenţează, de asemenea, domeniul, cu consecinţe asupra viitorului afacerilor.

TEME DE DEZBATERE:

  • Evoluţii pe diferite segmente ale pieţei. Presiunea concurenţei în creştere şi soluţii de creştere la nivel local.
  • Provocări financiare pentru antreprenorii locali într-un context economic marcat de inflaţie, blocaje în lanţurile de furnizare, costuri crescute cu energia şi materiile prime.
  • Finanţări disponibile pentru adaptarea vânzărilor la mediul digital.
  • Cum se schimbă preferinţele consumatorilor.
  • Cum poţi ieşi din piaţa locală pentru a te impune în alte ţări.
  • Problema retururilor, soluţii.
  • Preferinţe pentru delivery, schimbări în serviciile de curierat.
  • Preocupări de sustenbilitate - problema ambalajelor, transportul etc.
  • Perspective economice ale comerţului online. Transformările şi inovaţiile tehnologice care vor avea cel mai mare impact pentru e-commerce în anii următori.
  • Aşteptări de Black Friday. Provocări de logistică pe o piaţă tot mai aglomerată.
  • Impactul noilor reglementări şi al schimbărilor fiscale.
  • Cum au evoluat / s-au schimbat nevoile retailerilor şi consumatorilor în online?  Diferenţe în funcţie de domenii / segmente de piaţă.
  • Provocări pentru forţa de muncă în comerţul online.
  • Cum pot fi soluţionate cât mai bine problemele de aprovizionare pentru a dezvolta business-ul?
  • Cum se poate îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic?
  • Cum îţi faci strategia de pricing a produsului.
  • Sfaturi pentru antreprenori la început de drum, când decid lansarea unui magazine online.
  • Provocări pentru startup-uri în atragerea de investitori instituţionali. Soluţii de optimizare a proceselor şi operaţiunilor, perspective pentru AI.
  • Inovaţii şi tehnologii care transformă piaţa.
  • Provocări pentru securitatea datelor şi a tranzacţiilor în comerţul online.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.