YouTube a anunţat luni că va interzice conţinuturile care "manipulează sau falsifică" informaţii despre alegeri, în condiţiile în care giganţii tehnologiei se confruntă cu presiunea din ce în ce mai accentuată pentru a lupta contra dezinformării online odată cu apropierea prezidenţialelor în SUA, informează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Platforma de videoclipuri, deţinută de Google, a afirmat că aceste măsuri au fost luate cu scopul de a face din YouTube "o sursă mai veridică" de informaţie şi de a promova "un discurs politic sănătos". 

Leslie Miller, vicepreşedinte la YouTube, a detaliat: "Conţinuturile care au fost manipulate din punct de vedere tehnic sau falsificate cu scopul de a înşela utilizatorii" şi "care prezintă un risc flagrant de prejudiciu" vor fi interzise. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Un videoclip care pretinde în mod greşit că un politician a decedat va fi de exemplu retras de pe platformă. 

Conţinuturile care vizează să înşele electoratul cu privire la vot sau recensământ, precum şi cele care conţin declaraţii false despre criteriile tehnice de eligibilitate, vor fi de asemenea interzise de YouTube. 

Acuzaţi de numeroşi critici că au permis distribuirea de informaţii false pe platformele lor în timpul alegerilor prezidenţiale din 2016, mai mulţi giganţi din Silicon Valley au anunţat măsuri pentru a lupta mai bine contra acestor pericole înaintea alegerilor din 2020. 

Facebook, care este criticat cel mai mult, a anunţat în decembrie că a interzis orice conţinut, publicat de utilizatori sau de organizatori, care ar putea perturba recensământul, precum informaţii false sau instigări la a nu participa. 

Compania a refuzat totuşi să cenzureze anunţurile cu caracter politic, lucru care i-a fost reproşat cel mai mult. 

Pe de altă parte, Twitter a interzis orice fel de reclame politice. Şi Spotify Technology a anunţat că va suspenda publicitatea politică pe platforma sa de streaming muzical, la începutul anului 2020, în perspectiva alegerilor prezidenţiale americane din noiembrie. Iar Google a anunţat în noiembrie 2019 că nu va mai permite promotorilor să publice reclame ţintite cu ajutorul unor date precum înregistrări legate de voturi şi afilierea politică.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.