"Le Port de La Rochelle", o pânză de Paul Signac, estimată la 1,5 milioane de euro, a fost furată din Muzeul de Beaux-Arts din Nancy anul trecut. Pictura impresionistă a fost regăsită la Kiev de autorităţile ucrainene. Infractorii ar fi implicaţi şi în furtul unei opere de Auguste Renoir la Viena, scrie le Figaro.
Autorităţile ucrainene au anunţat marţi că au confiscat la Kiev un tablou al artistului impresionist francez Paul Signac, furat în mai 2018 din Muzeul Beaux-Arts de la Nancy (nord-est-ul Franţei).
"În curând vom putea să redăm muzeului acest tablou", a spus ministrul ucrainean de Interne Arsen Avakov prezentând pânza "Le Port de la Rochelle" în prezenţa ambasadoarei din Franţa Isabelle Dumont.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Această lucrare datată 1915, ce reprezintă bărci la intrarea în portul Rochelle a fost decupată din ramă. "O expertiză realizată de justiţia franceză tocmai a confirmat autenticitatea pânzei" de 46 de centimetri pe 55 cm, a precizat primarul oraşului Nancy într-un comunicat.
Lucrarea a fost lăsată moştenire împreună cu alte 116 lucrări oraşului Nancy în 1965 de văduva colecţionarului Henri Galilée.
Hoţii, toţi ucraineni, au fost arestaţi, a transmis presei şeful Poliţiei, Serghei Kniazev, precizând că tabloul a fost regăsit la Kiev, la domiciliul unui bărbat care ar avea legătură cu moartea unui bijutier.
"Am primit informaţii despre un grup de persoane care caută cumpărători pentru tablouri furate din Europa anul trecut", a explicat un alt responsabil al Poliţiei, Serghei Tykhonov. "Mai multe opere de artă au fost descoperite, între care şi acest tablou, în urma unor percheziţii".
Potrivit lui Kniazev, forţele de ordine ucrainene cooperează cu omologii lor austrieci pentru a verifica o eventuală implicare a acestei grupări în furtul de la Viena al unui tablou semnat de Auguste Renoir.
Paul Signac a fost pictor francez neoimpresionst, grafician şi acuarelist, discipol al lui Georges Seurat şi, împreună cu el, a dezvoltat tehnica pointilismului (denumit şi divizionism) în pictură - pentru a asigura efectul fuziunii culorilor pe retină foloseau tonuri pure, juxtapuse, ca elementele unui mozaic, în suprafeţe din ce în ce mai mici.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...