Un desen din secolul al XVI-lea al unui bărbat nud, văzut din spate, a fost identificat ca un studiu al lui Michelangelo pentru capodopera sa monumentală, fresca din tavanul Capelei Sixtine din Vatican, scrie The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Desenul cu cretă roşie a fost legat de una dintre figurile care se luptă cu şerpi din pictura „Worship of the Brazen Serpent”. Se crede că datează din 1512, cu puţin timp înainte ca Michelangelo să picteze acea secţiune finală a uneia dintre cele mai faimoase opere de artă din lume, pe care a început-o în 1508. 

Atribuirea a fost susţinută de Paul Joannides, profesor emerit de istoria artei la Universitatea Cambridge şi una dintre autorităţile de top din lume despre Michelangelo, care o va publica în Burlington Magazine.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

El a spus pentru The Observer: „Pentru un artist de talia lui Michelangelo, orice nouă descoperire are un anumit nivel de entuziasm. Dar acesta este un desen de Michelangelo pentru una dintre cele mai mari capodopere ale artei occidentale”. 

Este unul dintre relativ puţinele desene create pentru tavanul Capelei Sixtine care au supravieţuit.

Giorgio Vasari, maestrul italian renascentist cel mai bine cunoscut pentru cartea sa din 1550 „The Lives of the Most Excellent Painters, Sculptors and Architects”, a scris despre Michelangelo: „Chiar înainte de moartea sa, el a ars un număr mare de desene, schiţe pentru a împiedica pe oricine să vadă greutăţile pe care le-a îndurat sau felul în care şi-a testat geniul, de teamă că ar putea părea mai puţin perfect”.

Capodoperele lui Michelangelo includ sculptura din marmură a lui David, iar noul desen arată că acesta adopta un stil din ce în ce mai sculptural în etapele finale ale frescei din Capela Sixtină. Joannides a spus: „S-a dezvoltat enorm pe măsură ce a progresat de-a lungul tavanului. Siluetele lui au devenit mai mari, mai energice. Elementul sculptural al formelor sale joacă un rol din ce în ce mai mare pe măsură ce ajunge la sfârşitul lucrării sale”.

Desenul, care măsoară 15,7 pe 19,3 cm, a ieşit la lumină după ce proprietarul său, un colecţionar european anonim, i-a trimis lui Joannides o fotografie printr-un intermediar. Fusese achiziţionat în 2014, când avea o atribuire provizorie acordată lui Rosso Fiorentino, un adept al lui Michelangelo din secolul al XVI-lea.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.