Istoricul de artă Christopher Wright a descoperit, de-a lungul a cinci decenii, câteva picturi vechi de maeştri în colecţii publice şi private. Acum, a descoperit că o copie a unei picturi de Sir Anthony van Dyck, pe care şi-a cumpărat-o pentru 65 de lire sterline în 1970, ar fi chiar originalul realizat de pictorul flamand de la curtea regelui Carol I din secolul al XVII-lea, scrie The Guardian.
„L-am cumpărat de la un dealer din vestul Londrei. Ca istoric de artă, l-am cumpărat considerându-l o copie. Ciudat, nu i-am dat atenţie. Am avut sindromul copiii cizmarului sunt cel mai prost încălţaţi, aşa că şi colecţia de artă a unui istoric de artă este cea mai puţin luată în seamă”, a spus el.
Wright a estimat că pictura ar putea valora în jur de 40.000 de lire sterline, deşi unele opere de Van Dyck s-au vândut cu sume de şapte cifre.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Pictura, un portret al infantei Isabella Clara Eugenia, a stat atârnat în sufrageria sa mulţi ani. Realizând acum semnificaţia sa, a mers la o instituţie publică. Va împrumuta lucrarea permanent Muzeului Cannon Hall din Barnsley, care se mândreşte cu o colecţie de picturi olandeze şi flamande din secolul al XVII-lea.
A privit portretul infantei cu atenţie doar după ce tabloul i-a atras atenţia unui vizitator, Colin Harrison, curator la European Art at the Ashmolean Museum, Oxford. „A venit să mă vadă, am vorbit şi mi-a spus: „Cred cu adevărat că pictura ta este de Van Dyck”, a spus Wright.
„Când deţii ceva, nu observi. Mâinile modelului au fost cele care au atras atenţia. Asta a observat Colin”.
Când Wright a cumpărat tabloul, a presupus că este una dintre numeroasele copii ale portretelor infantei de Van Dyck în diferite formate, inclusiv versiuni întregi, trei sferturi sau pe jumătate. Al lui este pe jumătate, un ulei pe pânză care măsoară 81,5 cm pe 70,5 cm.
În fiecare, infanta apare de obicei călugăriţă, evidenţiind doliul şi evlavia după moartea soţului ei, arhiducele Albert al VII-lea al Austriei, în 1621. Ea a devenit regentă a Olandei şi a domnit până la moarte, în 1633, abandonând bijuteriile şi îmbrăcămintea fastuoasă în care fusese pictată în tinereţea ei.
inspirat de Harrison, Wright a dus tabloul la Courtauld Institute of Art din centrul Londrei, unde a fost analizat şi restaurat.
„Era murdar dar era într-o condiţie decentă”, a spus el.
Se crede că ar data între 1628 şi 1632. Van Dyck a lucrat până atunci în Anglia pentru regele James I şi ca pictor de curte al infantei şi, în 1632, s-a întors în Anglia, unde Carol I l-a numit „principalle Paynter” şi l-a făcut cavaler.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.