Radioul public american NPR a protestat, miercuri, împotriva etichetei „media afiliată statului american” pe care i-a ataşat-o reţeaua de socializare Twitter a lui Elon Musk, care cu câteva zile în urmă a retras certificarea cotidianului The New York Times.
Contul oficial „@NPR” este acum etichetat pe platformă „media afiliată statului SUA”, la fel ca şi conturile RT sau Sputnik pentru Rusia, scrie AFP.
O menţiune „inacceptabilă” pentru CEO-ul NPR (National Public Radio), John Lansing.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
„NPR şi posturile membre (ale reţelei sale) sunt susţinute de milioane de ascultători care depind de noi pentru jurnalismul independent, bazat pe fapte, pe care îl oferim. NPR apără libertatea de exprimare şi îi trage la răspundere pe cei puternici", adaugă el.
Potrivit versiunii franceze a „Centrului de ajutor” al Twitter, „media afiliată statului este definită ca mass-media al căror conţinut editorial este controlat de acel stat prin resurse financiare, presiune politică directă sau indirectă şi/sau control asupra producţiei şi distribuţiei”.
„Cu siguranţă nu este cazul NPR, care îşi menţine cu asiduitate independenţa editorială”, a reacţionat Liz Woolery, şefa politicii digitale pentru organizaţia de apărare a libertăţii de exprimare PEN America.
Ea a cerut Twitter să renunţe la această schimbare, un „cadou pentru furnizorii de dezinformare şi pentru regimurile autoritare din întreaga lume”.
Pe reţeaua sa, Elon Musk a asigurat că această nouă definiţie i s-a părut „justă”, la câteva zile după ce a comparat conţinutul The New York Times cu „propaganda, nici măcar interesantă”. Solicitat prin email, serviciul de presă al Twitter a răspuns AFP cu un emoticon în formă de excrement.
Fondat în 1970 şi foarte cunoscut în Statele Unite, NPR este finanţat în principal prin publicitate şi sponsorizare, precum şi prin posturile de radio care sunt membre ale reţelei sale. La solicitarea AFP, NPR a asigurat că mai puţin de 1% din bugetul său operaţional provine din surse federale.
Afectată de scăderea veniturilor din publicitate, reţeaua media a anunţat la sfârşitul lunii februarie că va trebui să-şi reducă 10% din postări, sau în jur de o sută, cel mai recent episod dintr-o serie de disponibilizări în presa americană în 2022 şi 2023.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.