Un prestigios cinematograf francez a anulat proiecţia filmului „Last Tango in Paris”, după ce grupuri pentru drepturile femeilor au protestat faţă de celebra scenă de viol filmată fără consimţământul actriţei principale, Maria Schneider.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Cinemateca Franceză din Paris a declarat că a renunţat la film după ce a primit ameninţări.

„Suntem un cinematograf, nu o fortăreaţă. Nu ne putem asuma riscuri cu privire la siguranţa personalului şi a publicului nostru”, a declarat Frédéric Bonnaud, directorul Cinematecii, o arhivă de filme şi un cinematograf finanţate parţial de stat.

„Indivizii violenţi au început să lanseze ameninţări, iar organizarea acestei proiecţii şi a acestei dezbateri reprezentau un risc complet disproporţionat. Prin urmare, a trebuit să renunţăm la ea”.

„Ultimul tango la Paris”, realizat în 1972 de regizorul Bernardo Bertolucci, ar fi trebuit să fie proiectat duminică seara în cadrul unei retrospective Marlon Brando. Filmul explorează relaţia dintre un american văduv din Paris - interpretat de Brando - şi o femeie mult mai tânără, interpretată de Schneider.

Scena violului a fost simulată, dar Schneider, care avea 19 ani la momentul respectiv, a declarat ulterior că a simţit-o ca pe o violare, deoarece a fost aruncată asupra ei fără preaviz sau pregătire. Acuzaţiile sale au fost făcute pentru prima dată în anii 1970, dar au fost în mare parte ignorate.

„M-am simţit un pic violată, atât de Marlon, cât şi de Bertolucci”, a declarat Schneider cu patru ani înainte de moartea sa, în 2011. Ea a spus că filmul i-a distrus viaţa şi a condus-o la ani de abuz de droguri. Bertolucci a răspuns ulterior acuzaţiilor, insistând că scena nu a fost improvizată în ziua filmării, dar recunoscând că Schneider nu a fost informată.

Regizorul a recunoscut că a luat o „decizie artistică” de a nu-i spune, pentru a surprinde reacţia ei. „Mă simt vinovat, dar nu regret”, a spus el.

Judith Godrèche, actriţă şi figură marcantă a mişcării #MeToo din Franţa, a criticat decizia Cinematecii de a proiecta filmul fără a oferi contextul spectatorilor.

„Este timpul să vă treziţi, dragă Cinematecă, şi să redaţi umanitatea unui actor de 19 ani, comportându-vă uman”, a postat ea pe Instagram.

Criticii au atacat, de asemenea, momentul proiecţiei, care ar fi avut loc spre sfârşitul procesului regizorului Christophe Ruggia, care este acuzat că a pregătit-o şi a abuzat-o sexual pe Adèle Haenel în timpul şi după filmarea filmului său „Les Diables” din 2002, când aceasta avea 12 ani. Ruggia a calificat acuzaţiile drept „pure minciuni”.

Proiecţia ar fi avut loc, de asemenea, spre sfârşitul procesului de viol în masă din Mazan, în care verdictele şi sentinţele sunt aşteptate la sfârşitul acestei săptămâni. Dominique Pelicot, 72 de ani, riscă până la 20 de ani de închisoare pentru că şi-a drogat soţia, Gisèle, 73 de ani, şi a invitat străini să o violeze. Alţi 50 de bărbaţi acuzaţi de viol agravat sau abuz sexual vor fi, de asemenea, judecaţi şi condamnaţi.

Având şansa de a se adresa instanţei pentru ultima dată luni, Dominique Pelicot, care a recunoscut că şi-a abuzat soţia timp de zece ani, a declarat: „Doresc să salut curajul fostei mele soţii care a trebuit să asculte suspiciunile de complicitate... Regret ceea ce am făcut”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.