Elevi de la licee din Bucureşti au asistat, marţi, la spectacolul „Smashed”, care face parte din programul educaţional internaţional cu acelaşi nume menit să combată consumul de alcool în rândul minorilor şi implementat pentru prima dată în România în acest an. În lunile mai şi iunie, spectacolul va fi jucat de actorii teatrului independent Recul în licee din Capitală şi din împrejurimi.
Conform ultimelor date INSP, din 2010, în România aproximativ 84% dintre băieţii de 16 ani şi 12% dintre fetele de 16 ani au consumat cel puţin o dată în viaţă o băutură alcoolică. 1 din 5 băieţi s-a îmbătat pentru prima dată înainte de vârsta de 13 ani.
Smashed Live este o iniţiativă unică şi mult-premiată, care foloseşte experienţa teatrală pentru a le oferi elevilor cunoştinţele şi încrederea necesare pentru a face alegeri responsabile în ceea ce priveşte alcoolul. În timpul spectacolelor, jucate de actori de improvizaţie, elevii pot explora teme precum cauzele sociale şi emoţionale ale abuzului de alcool, impactul acestuia asupra vieţilor tinerilor, influenţa socială, procesul de luare a deciziilor şi modul în care pot căuta ajutor pentru ei înşişi şi pentru alţii.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Elevii au rezonat cu textul prezentat, s-au recunoscut în situaţii şi au răspuns la întrebările actorilor referitoare la consumul de alcool. Fete şi băieţi au recunoscut că s-au îmbătat, că au consumat alcool fiind influenţaţi de cei din jur.
„Ne angajăm să ne dedicăm resursele în educarea tinerilor”, a spus Ştefan Zamfirov, manager Diageo.
„Noi suntem cei care implementăm programul. Vrem să deschidem o conversaţie, nu vrem să ţinem o teorie, ci să vedem cum se vede lumea prin ochii voştri”, le-a spus elevilor actriţa Alexandră Băjan de la Recul.
Recul are programate deja primele două reprezentaţii în Bucureşti, la Colegiul Naţional Gheorghe Şincai şi la Colegiul Economic Virgil Madgearu.
„Teatrul Recul este un spaţiu ce-şi propune valorificarea multiplelor forme prin care artele performative pot produce o schimbare. Credem foarte mult în potenţialul educativ al artelor şi acesta este principalul motiv pentru care ne implicăm în producţia şi adaptarea proiectului Smashed în premieră, în România. Punerea în scenă a subiectelor relevante pentru public, adresarea prin mijloace artistice a tuturor aspectelor din viaţa cotidiană, dialogul deschis dintre spectatori şi actori, cât şi sentimentul de comunitate, toate acestea sunt elemente ce se regăsesc în principiile Recul şi pe care elevii din Bucureşti şi nu numai le vor regăsi în spectacolul-atelier SMASHED care va poposi în liceele lor începând cu această primăvară”, a declarat Adina-Maria Sandu, partener Recul.
Partenerul strategic al Recul în implementarea programului este Fundaţia Leaders, organizaţie specializată în programe şi experienţe educaţionale adaptate la realitatea din România.
„Pentru noi, echipa Fundaţiei Leaders, implicarea în proiectul Smashed reprezintă o mare bucurie. Considerăm că prin întreaga noastră activitate, avem ocazia sa oferim experienţe complementare sistemului educaţional pentru un număr semnificativ de liceeni din întreaga Românie. Prin intermediului proiectului Smashed, în 2023, avem ocazia să contribuim la conştientizarea asupra efectelor consumului de alcool la minori şi să producem o schimbare pozitivă în viaţa a peste 2000 de tineri”, a declarat Beatrice Alexandrescu, director executiv Fundaţia Leaders.
Smashed a fost creat de Collingwood Learning, o organizaţie cu sediul în Marea Britanie, specializată în crearea de experienţe educaţionale prin teatru pentru a preveni abuzul de alcool. Iniţiativa este susţinută de Diageo, lider mondial în domeniul băuturilor alcoolice, care se dedică promovării consumului responsabil de alcool, precum şi combaterii consumului de alcool la minori şi a şofatului sub influenţa băuturilor alcoolice, prin intermediul unor programe educaţionale extinse.
„Smashed face parte din angajamentul pe termen lung asumat de Diageo faţă de educaţie şi responsabilitate socială şi a devenit un proiect de referinţă în primul rând datorită rezultatelor sale uimitoare. Datele din sondaje arată că 93% dintre respondenţi au confirmat schimbarea atitudinii privind pericolele consumului de alcool de către minori în urma participării la un program educaţional susţinut de Diageo. Iată o veste excelentă, deoarece demonstrează impactul extraordinar al acestui program şi faptul că educaţia rămâne singura modalitate de a obţine o atitudine sănătoasă pe termen lung faţă de alcool în rândul tinerilor. Suntem convinşi că SMASHED va fi o experienţă foarte utilă pentru populaţia tânără din România, ajutând-o să facă alegeri corecte în ceea ce priveşte alcoolul”, a declarat Ştefan Zamfirov, Diageo Country Manager România, Croaţia, Slovenia, Cipru, Republica Moldova, Ungaria.
Programul Smashed s-a extins de-a lungul anilor ajungând să fie prezent în anul 2022 în 26 de ţări de pe şase continente, cu un public de 1,8 milioane de elevi. Numai în 2022, a educat 607.374 de elevi în 15 ţări.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.