Şapte spectacole noi, care se adaugă celor douăsprezece titluri deja existente în repertoriu, vor putea fi văzute în această toamnă la Teatrul În Culise, în clădirea din Alecu Russo 12.
Luna septembrie aduce în atenţia publicului trei titluri noi:
• 3 septembrie: "Inferno" (după ”Cu uşile închide, de J. P. Sartre) - o dramă existenţialistă
• 11 şi 30 septembrie: "Priveşte înapoi cu mânie" (după piesa cu acelaşi nume şi ”Dejavu” de John Osborne) - o dramă realistă
• 18 septembrie: "Nu mai sunt vişine. La cină" (text şi regie Theo Herghelegiu) - o comedie cu accente dramatice
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Publicul va vedea de asemenea comedia absurdă "Political Correctness" (16 septembrie) şi spectacolul muzical "Casting pe Broadway" (17 septembrie) au fost recent lansate, iar în luna octombrie urmează să aibă premiera alte două comedii.
Regizoarea Theo Herghelegiu revine pe scena Teatrului În Culise şi montează în premieră un text propriu cu accente tragicomice despre relaţiile conflictuale dintre părinţi şi copii: "Nu mai sunt vişine. La cină". Distribuţia acestui spectacol îi aduce pe scena #inculise pe Andrei Aradits, Alex Făinişi, Ioana Mărcoiu şi Radu Catană.
"Inferno", după un text de Jean Paul Sartre, Cu Ioana Nichita, Tamara Roman, Claudia Moroşanu, Ionuţ Iftimiciuc în distribuţie, este adaptat şi regizat de Ionuţ Iftimiciuc.
La finalul vieţii, trei suflete rătăcite se întâlnesc în infern. Deşi la o simplă privire par nişte oameni obişnuiţi, timpul petrecut împreună în captivitate îi determină să îşi dezvăluie cele mai ascunse şi întunecate secrete. Atunci se dezlănuţie şi conflictul - cei trei încep să se judece între ei şi să-şi reproşeze greşelile din timpul vieţii. Eroi sau martiri, victime sau asupritori, indiferent de tabăra în care se află atunci când trăiesc, oamenii nu sunt fără de păcat. Suntem exact ceea ce încercăm să fim, o sumă a deciziilor pe care le luăm în timpul vieţii. Iar finalul vine prea devreme sau prea târziu, numai pentru a trage o linie pentru a face adunarea. Tu la finalul vieţii crezi că ieşi pe plus sau pe minus? Bazat pe ideea centrală a existenţialismului lui Sartre, spectacolul "Inferno" oferă o viziune diferită asupra vieţii de după moarte: neputinţa de a scăpa de judecata celorlalţi pare a fi în viziunea filosofului cea mai îngrozitoare tortură.
"Priveşte înapoi cu mânie", după un text de John Osborne, cu Alex Vlad, Ioana Nichita, Aurelian Culea, Diana Dănilă în distribuţie, a fost tradus, adaptat şi regizat de Alex Vlad.
Atunci când nu găseşti nicio speranţă pentru viitor, tot ce îţi rămâne de făcut este să priveşti plin de resentimente către trecutul tău. Priveşte înapoi cu mânie este un spectacol realist care spune povestea de viaţă şi iubire dintre Jimmy şi Alison Porter: el, un tip inteligent, educat, rebel, însă dezamăgit şi supărat pe nedreptăţile sociale, iar ea, o soţie supusă şi indolentă, provenită dintr-o familie înstărită. Frustrat că nu-şi găseşte locul şi că nu reuşeşte să urce pe scara socială, Jimmy se torturează pe sine, dar şi pe soţia sa, care n-a cunoscut niciodată greutăţile vieţii. Ajunşi într-un punct critic al căsniciei lor, cei doi se trezesc într-un triunghi amoros care o implică şi pe Helena, cea mai bună prietenă a lui Alison. Degeaba încearcă Cliff, colegul lor de apartament, să menţină pacea în această familie: ruptura se produce şi îi transformă complet pe cei doi soţi. "Priveşte înapoi cu mânie" este o dramă realistă care ilustrează perfect imaginea unei căsnicii toxice, în care dragostea se transformă treptat într-o relaţie nocivă de dependenţă.
"Nu mai sunt vişine. La cină", text şi regie Theo Herghelegiu, cu Andrei Aradits, Alex Făinişi, Ioana Mărcoiu, Radu Catană în distribuţie, spectacolul spune o poveste actuală despre relaţia tensionată dintre părinţi şi copii şi vorbeşte despre acel moment în care fiecare dintre noi trebuie să înveţe să îşi ierte şi să îşi accepte părinţii.
Într-un azil din sudul Italiei, Gerald (Andrei Aradits), un bărbat trecut de 70 de ani, îşi trăieşte liniştit bătrâneţea. Însă existenţa lui este într-o zi perturbată chiar de fiul său, Louis (Alex Făinişi), care vrea să-l scoată pe bătrân din ”paradisul” lui pentru a-l duce peste ocean, unde trebuie să participe la un eveniment de familie foarte important. Bătrânul însă se împotriveşte cu înverşunare. Pe muchia dintre comedie şi dramă, cele două personaje scot la iveală secrete vechi, poliţe neplătite, reproşuri, mărturisiri - fiecare sperând să preia controlul situaţiei. Doar că, mai presus de voinţa şi demersurile lor, intervine destinul, care aruncă în aer toate planurile...
"Political Correctness", bazat pe un text de Theo Herghelegiu, în regia lui Cristian Bajora, spectacolul îi are în distribuţie pe Ioana Nichita, Ionuţ Iftimiciuc, Alexandra Ioniţă şi Răzvan Ilie.
Într-un viitor deloc îndepărtat în care umorul a fost interzis şi numeroase cuvinte şi expresii uzuale (pe care nu avem voie să le pronunţăm sau scriem aici!!!) au fost scoase din uz pentru că sunt incorecte politic, controlul a fost instalat complet atât în mediul online, cât şi în mediul intim. Autorităţile ştiu tot ce faci şi tot ce spui, iar omenirea se află acum sub atenta supraveghere a forţelor de linişte şi ordine ale corectitudinii politice. Madame Diamandesco, o cetăţeană nonconformistă a noii societăţi Political Corectness, îşi duce existenţa ternă în propriul glob de cristal. O viaţă fără umor şi fără bucurie. Pentru că reuşeşte să încalce din nou legea rostind un cuvânt interzis, aceasta este din nou pasibilă de închisoare şi intră în vizorul justiţiarului Agent Operaţional. Va reuşi oare să scape oprobriului public şi pedepselor care o aşteaptă?
"Casting pe Broadway" este un spectacol care celebrează diversitatea de rase şi gen, o comedie dramatică muzicală în cadrul căreia femeile, afro-americanii, latinii, membrii ai comunităţii LGBTQ şi alte persoane marginalizate povestesc cum s-au luptat pentru egalitate.
Uniţi de pasiune şi de dorinţa de a realiza un spectacol muzical, cei care au dat viaţă acestui proiect deosebit sunt: Bogdan Iacob, Andreea Maletici, Filip Popa, Otilia Panainte, Iulia Rusu, Alexandra Corlan, Alexandru Cruceru, Cristiana Ioniţă, Alexandra Stroe, Maria Grosu, Vlad Pelin, Andreea Balica, Mihnea Crăciunescu şi Valentina Boldurescu. Pregătirea coregrafică a fost realizată de Valentina Boldurescu, iar antrenamentul de voce a fost realizat de Anca Miroslav. Adaptarea muzicală este semnată de Adam S.Q. David, iar regia este semnată de Cristian Bajora.
Pe scenă, dansatorii se mişcă împreună ca şi când ar fi un singur corp. Dar fiecare om din spectacol are o poveste unică despre deznădejde şi speranţă, spusă pe ritmurile vesele ale unuia dintre cele mai iubite spectacole muzicale de pe Broadway.
Bazat pe vieţile şi experienţele reale a sute de dansatori care participă la castinguri şi audiţii cu speranţa că vor prinde un loc pe scenă, spectacolul dezvăluie încercările prin care trec actorii şi dansatorii pentru a se face văzuţi, auziţi şi respectaţi. Cei 13 dansatori cu background-uri foarte diferite se luptă în mişcări de dans pe scena unui teatru din New York cu speranţa că îl vor impresiona pe regizor şi vor obţine rolul din spectacol. Competiţia fiind strânsă, tensiunea dintre participanţi creşte treptat şi dezvăluie poveştile intime ale celor care şi-au ales să fie artişti dansatori.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.