Vernisajul expoziţiei de grafică şi pictură „Ziduri şi sunete“ a pictoriţei Marilena Murariu va avea loc marţi, de la ora 12.00, în sala „Theodor Pallady“ a Bibliotecii Academiei Române din Calea Victoriei nr. 125.
La eveniment va fi prezent criticul şi istoricul de artă Virgil Mocanu. Expoziţia va fi deschisă în perioada 3-16 august şi poate fi vizitată între orele 9.00-14.00.
Artistă matură, cu o carieră remarcabilă, concretizată în peste 30 de expoziţii personale în ţară şi în străinătate (organizate la Bucureşti, Iaşi, Roma, Tel-Aviv, Tergnier, Viena, Veneţia, Praga) şi peste 50 de participări la expoziţii de grup, târguri şi saloane artă, pictoriţa Marilena Murariu revine în expoziţia de faţă la două subiecte care i-au marcat debutul, în urmă cu aproape trei decenii: muzica, sugerată prin partituri şi instrumente muzicale, redate într-o manieră ritmat-sintetică, şi pe de altă parte, un peisaj urban, în care geometriile arhitecturale se organizează ca într-un palimpsest.
În cele peste 50 de lucrări expuse (desene, colaje şi picturi în ulei) artista creează un melanj spectacular între cele două teme, pe care le plasează sub semnul „picturalului autonom“ şi al „sintezelor formale“. Compoziţiile muzicale şi spaţiul citadin stratificat, redate prin motive coloristice personale, imprimă formelor vitalitate şi o vibraţie originală. Studiul vechilor partituri, mişcările aşteptânde ale degetelor pe clape sau pe corzi, oglindirile cubiste ale instrumentelor alcătuiesc un univers sonor ce îndreaptă receptorul spre o acută difuzare a sunetului. Armonia dintre lumina rece, care delimitează contururile urbane, şi tuşele de brun ce arcuiesc cutiile de rezonanţă, grifurile şi tuburile conice de saxofon marchează un spaţiu al cadenţei ritmice şi al sugestiei plastice.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Între cele două borne temporare artista s-a definit prin abordarea măiestrită a unor genuri artistice consacrate - portrete, naturi statice, nuduri, peisaje exotice etc. -, dar şi în domeniul controversat al picturii satirice la adresa lumii politice în general, serie pe care a inaugurat-o în 2011 cu expoziţia pamflet „Despre Elena în general“.
Născută la Iaşi, unde a absolvit Liceul de Muzică şi Arte Plastice „Octav Băncilă“, şefă de promoţie pe ţară a Institutului de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu“ din Bucureşti, la clasa de pictură a maestrului Vasile Grigore, pictoriţa Marilena Murariu a propus încă de la debut o artă deopotrivă conceptuală şi metafizică, un univers multifaţetat, în care figurativul şi abstractul se concurează şi se susţin. Critica plastică a vorbit de un „maestru al geometrizării“ şi „artist al abstracţiei pure“, despre „ludicitate compoziţională şi stilistică“, „un fel de cubism analitic“, dar şi despre „o artistă a sensibilităţii“, cu o „simplitate grandioasă care devine esenţă“.
Lucrările sale se găsesc în colecţii de stat şi particulare din Italia, Germania, Suedia, Belgia, Cipru, Israel, Peru, Statele Unite ale Americii, iar 13 lucrări apar în filmul „Tinereţe fără tinereţe“ al lui Francis Ford Coppola.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.
Citește și...