Expoziţia „How to explain pictures.../ Cum să explici imagini...”, curatoriată de Roxana Trestioreanu, propune din 1 septembrie, recuperarea multiplelor faţete ale operei artistului german Joseph Beuys, prin ecoul pe care l-au generat în creaţia contemporană din România.
Beuys a fost un artist angajat social, politic, a militat pentru drepturile omului, pentru protejarea mediului, pentru construirea unei legături cu comunitatea, a definitivat un model pentru practica artistică şi educaţională contemporană.
În expoziţie sunt prezentate fotografii, obiecte mail art, instalaţii, desene, filme experimentale, de animaţie, testimoniale filmate, chestionare, documente legate de experienţa educaţională în pandant cu filme prezentând acţiuni sau interviuri ale lui Beuys.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Artiştii ale căror creaţii vor putea fi văzute la Rezidenţa BRD Scena9 în perioada 1-26 septembrie, sunt personalităţi care, prin opera lor şi implicarea socială, formativă/ pedagogică, au repoziţionat abordarea generaţiilor următoare faţă de creaţia contemporană.
Artişti: Olimpiu Bandalac, Darie Dup, Teodor Graur, Gyöngyi Kerekes, Iosif Király, Radu Igazság, 2 Meta (Maria Manolescu şi Romelo Pervolovici), Marilena Preda Sânc, Zoltán Szilágyi Varga, László Ujvárossy
Titlul proiectului face referire la prima expoziţie personală a artistului din 1965 „How to Explain Pictures to a Dead Hare” („Wie man dem toten Hasen die Bilder erklärt”) în care Beuys defineşte un mod de operare care îi va deveni caracteristic, ieşind în întâmpinarea publicului în receptarea experienţei artistice, prin limbaj şi dialog.
În cadrul proiectului are loc şi colocviul ”BEUYS şi scena artistică actuală din România” - prilej pentru o vizionare de filme cu/ despre Beuys, urmată de discuţii asupra artiştilor prezenţi în expoziţie şi scena artistică actuală din România. Invitaţi: Magda Cârneci, Irina Cios, Adrian Guţă, Ion Bogdan Lefter şi artiştii participanţi.
Joseph Beuys (1921-1986), a marcat prin creaţia sa arta contemporană şi s-a impus ca un reper al secolului 20. El a lăsat o moştenire importantă generaţiilor de artişti care i-au urmat, pe de-o parte prin opera sa - desene, instalaţii, acţiuni performative şi relicve-martori ale acestora, prelegeri, filme - şi pe de alta prin conceptul de sculptură socială pe care l-a lansat, care defineşte activitatea umana de a structura şi modela societatea şi mediul ca operă de artă. Asumând prin demersul său rolul de sculptor social, Beuys dă formă societăţii prin activarea potenţialului creativ al fiecăruia, servindu-se de limbaj, concepte, acţiuni performative şi obiectele care se acumulează pe parcurs.
Expoziţia şi colocviul se înscriu în seria de evenimente organizate de Goethe-Institut în întreaga lume.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.