Un deux-pieces din tweed roz purtat de actriţa Lauren Bacall într-o vacanţă la Biarritz în 1959 şi un costum minimalist din mătase neagră, îmbrăcat de editorul de modă Diana Vreeland la New York, vor fi printre ţinutele expuse la Londra în toamnă, când se deschide la Muzeul V&A expoziţia „Gabrielle Chanel: Fashion Manifesto”, scrie The Guardian.
Prima retrospectivă Chanel care a fost pusă în scenă de un muzeu britanic important, a fost extinsă semnificativ de la versiunile montate anterior la Paris şi Melbourne.
Din cele 200 de ţinute expuse, 122 sunt completări noi. Curatorul Oriole Cullen, care a condus şi cel mai recent blockbuster de modă al V&A, „Christian Dior: Designer of Dreams”, a spus că echipa „a căutat colecţii internaţionale pentru piese nemaivăzute până acum, unele vechi de peste 100 de ani”.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Noile completări includ piese de epocă din garderoba personală a supermodelului Anne Gunning, un subiect preferat al fotografului Norman Parkinson în anii 1950, care au fost donate V&A de către familie după moartea ei în 1990. Coco Chanel a fost un admiratoare a frumuseţii lui Gunning, făcând mai multe încercări de a o prezenta în show-urile ei de pe podiumul din Rue Cambon. (Gunning, care prefera lucrările fotografice în defavoarea podiumurilor, a refuzat.) Cele şapte modele lăsate moştenire de Gunning, mai târziu Lady Nutting, includ un costum cu fustă din tweed vişiniu din 1954, cu guler şi manşete, completat cu puloverul marinăresc cu fundă, şi o rochie de seară fără bretele din dantelă neagră din 1956.
Expoziţia va cuprinde cele şapte decenii din cariera lui Chanel. Cea mai veche piesă expusă va fi o bluză cu guler marinar din jerseu de mătase din fulgi de ovăz din 1916, avangardistă în simplitatea sa radicală; iar cea mai nouă, o rochie din lamé roz pal din colecţia finală. Alison Adburgham, editorul de modă al The Guardian la acea vreme, a spus: „Aspectul lui Chanel, casual, dar elegant, ar putea fi răspunsul la dilema femeii moderne”.
Expoziţia va pune în evidenţă modul în care dragostea creatoarei pentru Marea Britanie şi activităţile rurale britanice a jucat un rol cheie în povestea originii costumului Chanel din tweed. Pe parcursul unei lungi aventuri cu Ducele de Westminster, Chanel s-a îndrăgostit şi de tweed-urile scoţiene pe care le-a împrumutat din garderoba lui pentru plimbări la ţară şi excursii de pescuit. La întoarcerea la atelierul ei din Paris, ea a îmbinat tweedul britanic cu eleganţa franceză pentru a crea costumele clasice cu fustă boxy, un look descris de Vogue în 1964 drept „cea mai frumoasă uniformă din lume”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.