Halbe de bere care au aparţinut Fabricii Luther sau cutia de bomboane confecţionată special de Fabrica de ciocolată Capşa cu ocazia vizitei Împăratului Franz Joseph I la Bucureşti, în anul 1896, vor putea fi văzute în cadrul expoziţiei „Reclama modelează lumea”, din 24 iulie, la Palatul Suţu.
Puternic instrument de promovare, cu rolul de a convinge şi de a câştiga încrederea potenţialilor cumpărători, reclama este un element important care reflectă şi poate schimba stilul de viaţă şi evoluţia gustului, modelează atitudinile şi comportamentul, sau, de ce nu, poate promova obiceiuri nesănătoase, potrivit specialiştilor de la Muzeul Municipiului Bucureşti.
Aici vor fi expuse câteva piese din colecţia de ceasuri a muzeului: printre ele, un ceas bărbătesc de mână, în vitrina intitulată „Pentru dumneavoastră, domnule”, care reprezintă o donaţie din anul 1977, donatorul „purtând acest ceas în perioada pregătirii şi desfăşurării insurecţiei în Capitală”, conform documentelor din patrimoniul muzeului; un ceas mecanic „Victoria” - ceas de masă cu mecanism pe 4 rubine, produs la Fabrica de ceasuri Victoria din Arad.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În vitrina „Bomboane cu istorie” veţi găsi cutii de bomboane ale celebrelor mărci româneşti de ciocolată de odinioară Capşa şi Anghelescu - „bombonerie fină, patiserie aleasă şi lucrări artistice în zahăr”. Alături de ele este expusă şi cutia de bomboane confecţionată special de Fabrica de ciocolată Capşa cu ocazia vizitei Împăratului Franz Joseph I la Bucureşti, în anul 1896.
În vitrina denumită „Pentru dumneavoastră, doamnă”, am expus „creaţiuni şi modele menite să îndrumeze femeia elegantă şi modernă, care ar vrea sa fie în curent cu moda”, cum suna o reclamă publicată în 1932 în „Realitatea ilustrată”.
Domnii sunt îndemnaţi: „Faceti-vă cumpărărturile necesare numai La Vulturul de Mare cu peştele în ghiare”, de către cea mai cunoscută reclamă din perioada interbelică. Înfiinţat în 1878 de către Theodor Athanasiu, La Vulturul de Mare a devenit unul dintre cele mai elegante magazine din Bucureşti în perioada interbelică.
În cadrul expoziţiei sunt etalate şi halbe de bere care au aparţinut Fabricii de bere Luther şi au fost achiziţionate de muzeu în anul 1966. Fabrica de bere a fost construită în 1869 de industriaşul german Erhard Luther, iar berea Luther a devenit, în scurt timp, una dintre cele mai solicitate băuturi în hanurile şi restaurantele Capitalei, fabrica Luther câştigându-şi statutul de furnizor al Curţii Regale a României. Fosta „Fabrică de bere Luther” poate fi admirată într-un tablou realizat în ulei pe pânză.
Pe lângă obiectele expuse, fotografiile, cărţile poştale şi tipăriturile oferă imagini de reclamă a unor produse şi fabricanţi de produse tehnice, îmbrăcăminte, farmaceutice, de băuturi şi ciocolată, a unor magazine de renume, multe dintre ele de mult dispărute.
O combinaţie între comunicare şi marketing, reclama a devenit rapid parte integrantă a oricărei afaceri, folosită pentru a crea o impresie memorabilă. Impactul pozitiv al unui produs sau serviciu şi recunoaşterea acestuia pot fi cheia succesului. Reclama implică strategie şi gândire; ea poate crea emoţie, căci se bazează pe culoare, pe simţul tactil, pe miros, sunet, muzică sau gust. De multe ori, nostalgia poate determina modul în care percepem o reclamă.
Evoluţia reclamei este dictată de ritmul de schimbare a societăţii, de condiţiile socio-economice ale ţării de referinţă, iar influenţa ei este perpetuă. Pe măsură ce industrializarea s-a extins, oferta de produse şi nevoia de publicitate au crescut în acelaşi ritm, ilustrând modul în care oamenii trăiesc, cumpără, mănâncă, se distrează şi comunică.
Obiectele din cadrul acestei noi expoziţii fac parte din mai multe colecţii ale Muzeului Municipiului Bucureşti. Contribuie cu exponate: Colecţia Ştiinţă şi tehnică, Colecţia Diverse, Colecţia Tipărituri şi imprimate, Colecţia Sticlă şi porţelan, Colecţia Fotografii, cărţi poştale şi clişee fotografice şi Colecţia Textile şi accesorii vestimentare.
Industria orologeră a dat lumii faimoase branduri de ceasuri, cunoscute în întreaga lume, ceasuri folosite pentru a ţine pasul cu timpul, dar şi pentru a reflecta gustul şi personalitatea posesorului.
Expoziţia poate fi vizitată în perioada 24 iulie - 13 septembrie.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.