Criza generată de pandemia Covid 19 şi inflaţia au afectat profund industria de carte şi cititorii. Librăriile fizice s-au închis, târgurile, festivalurile şi alte evenimente dedicate cărţii au fost suspendate, iar editurile au fost în situaţia de a anula sau de a amâna lansarea multor cărţi. În plus, din iulie 2021, preţul hârtiei a crescut cu 85%, iar până la începutul anului 2023, preţurile de vânzare ale cărţilor s-au mărit cu până la 10% la reeditări, iar la cele noi, variaţiile au fost chiar mai mari, potrivit unei analize a editurii Litera.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

80% din catalogul activ de titluri pentru copii al editurii Litera, digitalizat

Marin Vidraşcu, co-CEO al Grupului Litera, vorbeşte despre modul în care a gestionat crizele succesive din ultimii ani: "Pentru noi, oportunitatea a fost mediul online şi nu am ezitat să ne ajustăm strategia de business. Aşa că am dezvoltat şi optimizat site-ul editurii, unde am realizat multe evenimente culturale pentru copii şi lansări de carte cu autori români şi străini via Zoom, şi, nu în ultimul rând, am canalizat o mare parte din resursele editurii pentru digitalizarea cărţilor. În momentul de faţă aveam digitalizat peste 80% din catalogul activ de titluri pentru copii, toate fiind  listate pe platforma Citeste.ro, cea mai mare bibliotecă digitală din România". 

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

În contextul ultimilor ani, Grupul Litera a căutat modalităţi noi pentru a stimula lectura în rândul copiilor. Au fost organizate diverse acţiuni cum sunt cluburile de lectură, programele de lecturi în şcoli, concursurile pentru elevi, pachetele speciale de reduceri, evenimentele dedicate, dintre care Ziua Cărţii pentru Copii este foarte apreciat de elevi. Litera are şi campanii pe care le organizează constant şi care sunt apreciate de elevi, părinţi şi profesori deopotrivă, precum "Ghici cine citeşte?" (un proiect de lectură - joc cu actriţa Monica Davidescu pentru micii cititori), "Micul Librar" (în cadrul căreia elevi de şcoală primară sunt invitaţi să prezinte cărţi editate de Litera în librării), clubul de lectură Printre litere (proiect naţional de stimulare a lecturii destinat elevilor de şcoală gimnazială) sau Stand-up comedy cu Andrei Ciobanu şi Ionuţ Rusu (stand-up cu teme literare pentru elevii de liceu).

Podcastul #CuVoceTare – sfaturi pentru părinţi

Dan Vidraşcu, co-CEO al Grupului Litera, este de părere că un rol foarte important în stimularea lecturii la vârste mici îl au şi părinţii, astfel încât instrumentele pe care le au aceştia la dispoziţie, precum picture books şi audiobook-uri, sunt un prim pas în drumul spre cartea scrisă: "Noi credem că educarea tuturor generaţiilor cu privire la modul în care lectura ne îmbunătăţeşte viaţa, capacitatea de înţelegere, de proiecţie, de exprimare, de adaptabilitate e lozul câştigător inclusiv în ceea ce priveşte apetitul copiilor pentru cartea scrisă". 

Prin podcastul #CuVoceTare, Editura Litera diseminează continuu informaţii avizate, oferite de psihologi, scriitori, manageri culturali, profesori, creatori de comunităţi online pentru părinţi care să ajute la integrarea cititului în viaţa de zi cu zi a celor mici.

Peste 100.000 de cărţi donate

În cei 34 de ani de activitate, Litera a donat peste 100.000 de cărţi către biblioteci orăşeneşti şi şcolare, asociaţii culturale, cluburi de lectură, dar şi direct către elevi şi profesori. În perioada aprilie  2021 - martie 2022 au fost donate peste 8000 de titluri pentru biblioteci şcolare şi orăşeneşti. Selecţia cărţilor donate se face din întreg portofoliul editorial pentru copii. Au fost donate cărţi recomandate de  programa şcolară, cărţi bestseller (Prinţesă sub acoperire de Connie Glynn), cărţi ecranizate (La cinci paşi de tine, de Rachael Lippincot, Labirintul  de James Dashner), noutăţi editoriale, enciclopedii şi atlase.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.