Campania „Pentru demolare, aveţi răbdare” - un serviciu de donaţii prin SMS prin care oricine poate contribui la protejarea şi restaurarea patrimoniului cultural construit printr-un simplu SMS cu textul „Patrimoniu” la numărul 8864, a fost lansat marţi, de Asociaţia Monumentum

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Donaţia pentru a susţine eforturile de conservare a patrimoniului construit, se pot face printr-un SMS cu textul „Patrimoniu” la numărul 8864. Suma donată este de 4 euro pe lună, fără costuri suplimentare, iar întreaga valoare a donaţiei merge direct către cauză. Nu se percepe TVA pentru donaţiile realizate de pe abonamente, iar pentru cartelele preplătite din reţelele Digi Mobil, Orange şi Telekom România Mobile, TVA-ul a fost deja inclus la momentul achiziţionării creditului. Pentru donaţiile de pe cartele preplătite, în reţeaua Vodafone, utilizatorii nu plătesc TVA.

Donaţiile lunare pot fi oprite oricând printr-un SMS cu textul „Patrimoniu stop” la 8864.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

În noiembrie 2021 un număr de 801 monumente istorice erau abandonate şi cu risc de dispariţie, conform unei centralizări realizate de Institutul Naţional al Patrimoniului. De 8 ani, nouă organizaţii non-guvernamentale cu sprijinul a peste 100 de parteneri privaţi şi 2000 de voluntari au reuşit să intervină cu succes şi să pună în siguranţă 105 monumente individuale sau părţi al unor ansambluri şi situri clasate. 

Proiectul Ambulanţa pentru Monumente a fost iniţiat acum 8 ani, iar până în prezent au fost realizate intervenţii de restaurare la peste 100 de clădiri de patrimoniu, implicând peste 2000 de voluntari şi 50 de experţi din domeniul restaurării. De acum, oricine doreşte să contribuie la salvarea acestor monumente poate trimite un SMS cu textul „Patrimoniu” la numărul de telefon 8864, donând astfel 4 euro pe lună.  

Campania este o iniţiativă a Asociaţiei Monumentum şi a fost realizată cu sprijinul Digi Mobil, Orange România, Telekom Romania Mobile şi Vodafone România. Ideea şi dezvoltarea creativă aparţine Jam Session Agency şi jurnalistei Paula Herlo (România, te iubesc!), studioul Circo Visual s-a ocupat de montajul video al spotului, iar Dăescu Borţun Olteanu este agenţia de PR care susţine demersul. Toate părţile implicate şi-au oferit serviciile pro bono pentru realizarea şi promovarea campaniei.

„Într-o lume a avatarurilor şi identităţilor multiple, putem avea ce identitate vrem în mediul online, dar în realitate există ceva ce nu poate fi reprodus digital: moştenirea noastră construită. Monumentele noastre, parte din ADN-ul nostru cultural, sunt fragile şi neregenerabile. Dacă se pierd, nu pot fi recreate - doar imitate. Nu putem aştepta fonduri, experţi sau legislaţia ideală. Fiecare zi contează pentru protejarea acestor documente istorice.”, a spus Eugen şi Veronica Vaida, iniţiatorii proiectului Ambulanţa pentru Monumente.

Campania de comunicare explorează conceptul perfecţiunii, evidenţiind fragilitatea şi efemeritatea acesteia, asemănătoare cu soarta patrimoniului. În spotul de promovare, vocea inconfundabilă a lui Nichita Stănescu, recitând versuri din „Lecţia despre cub”, subliniază simbolic legătura dintre patrimoniul cultural şi fragilitatea realităţii.

„Ne-am dorit să construim o campanie care să vorbească nu doar despre restaurarea clădirilor, ci despre restaurarea unui întreg patrimoniu emoţional şi identitar. Campania noastră explorează conceptul perfecţiunii, însă într-o formă delicată şi trecătoare, la fel ca patrimoniul pe care ne străduim să-l salvăm. Am ales vocea lui Nichita Stănescu pentru spotul campaniei deoarece poezia sa, în special „Lecţia despre cub”, reflectă perfect această tensiune dintre frumuseţea ideală şi fragilitatea realităţii. Vocea lui transmite emoţia şi gravitatea momentului, reamintindu-ne că ceea ce este aparent indestructibil poate fi totuşi vulnerabil”, a explicat Valentin Suciu, co-fondator Jam Session Agency, partenerul responsabil de dezvoltarea creativă a campaniei de comunicare pentru donaţii. 

„Patrimoniul construit este o resursă irepetabilă, o fereastră către trecut şi o expresie a identităţii noastre naţionale. Salvarea acestui patrimoniu înseamnă mai mult decât restaurarea unor clădiri – înseamnă restaurarea demnităţii noastre ca naţiune. Prin această campanie, am vrut să aducem patrimoniul cultural mai aproape de oameni, să-i ajutăm să înţeleagă că fiecare contribuţie, oricât de mică, este un pas către protejarea trecutului nostru şi o moştenire pentru viitor. M-a impresionat mereu dedicarea celor implicaţi în proiectul Ambulanţa pentru Monumente, oameni care îşi pun timpul şi resursele în slujba protejării acestor clădiri fragile, dar nepreţuite. Sperăm ca această campanie să inspire cât mai mulţi oameni să se alăture, să devină parte din această iniţiativă şi să salveze, cărămidă cu cărămidă, ceea ce este al nostru, al tuturor”, a completat jurnalista Paula Herlo, care a contribuit la dezvoltarea conceptului creativ al campaniei.  

Ambulanţa pentru Monumente a obţinut, de-a lungul anilor, 11 distincţii naţionale şi internaţionale la evenimente dedicate conservării patrimoniului, fiind recunoscută pentru eforturile sale de restaurare şi protejare a monumentelor istorice din România. Printre cele mai prestigioase premii se numără Premiul Publicului şi Premiul pentru Educaţie, acordate în cadrul Premiilor Europene pentru Patrimoniu - Europa Nostra 2020.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.