Peste 47% dintre români spun că ascultă muzică populară, iar faţă de acum 10 ani, a scăzut cu aproximativ 20% numărul celor care ascultă pop, iar numărul celor care preferă manele a crescut mai mult decât al celor care ascultă muzică clasică, indică datele unui sondaj realizat de INSCOP Research la comanda News.ro, cei chestionaţi putând opta pentru mai multe variante de răspuns.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Întrebaţi ce gen de muzică ascultă, 47.3% dintre cei chestionaţi menţionează muzica populară (faţă de 49.7% în 2013), 29.2% pop-dance (faţă de 41% în 2013), 28.3% cea clasică (faţă de 22.8% în 2013), 21.6% manele (faţă de 14.2% în 2013), 19.2% hip-hop (faţă de 18.2% în 2013), iar 16.5% rock (faţă de 19.5% în 2013).

Numărul celor care ascultă manele a crescut cu 7,4% în ultimi 10 ani, iar al celor care afirmă că ascultă muzică clasică a crescut cu 5,5%.

10.8% menţionează alt gen (faţă de 2.7% în 2013).

4.8% dintre respondenţi spun că nu ascultă muzică (faţă de 1% în 2013), iar 0.9% nu ştiu sau nu răspund la această întrebare. 

Participanţii la sondaj au avut posibilitatea să opteze pentru mai multe variante de răspuns.

Analiza socio-demografică relevă că ascultă muzică populară în special persoanele mai în vârstă, cele cu educaţie primară sau medie, cei inactivi pasivi, locuitorii din rural, cei cu un venit mai redus, cei care nu utilizează reţelele sociale.

Spun că preferă pop-dance mai ales: persoanele cu vârsta sub 45 de ani, cei cu educaţie superioară, gulerele albe, angajaţii la privat.

Persoanele cu studii superioare, gulerele gri sau albe declară într-o proporţie mai ridicată decât restul populaţiei că preferă muzica clasică.

Declară că ascultă manele mai ales persoanele mai tinere, cu vârsta sub 45 de ani, cele cu educaţie primară, cei inactivi potenţial activi, locuitorii din urbanul mic şi din rural, utilizatorii reţelei Tik-Tok, cei cu un venit mai redus.

Ascultă muzică hip-hop în special persoanele mai tinere, cu vârsta sub 45 de ani, gulerele gri sau inactivi potenţial activi, angajaţii la privat.

Bărbaţii, persoanele cu vârsta sub 45 de ani, cele cu educaţie superioară, gulerele albe, locuitorii din Bucureşti sau din urbanul mare, cei cu un venit mai ridicat, angajaţii la privat sunt categoriile de populaţie care menţionează cel mai des că ascultă muzică rock.

”Preferinţele muzicale ale românilor au cunoscut unele modificări în ultimul deceniu, cele mai importante fiind scăderea semnificativă a ponderii celor care preferă muzica pop-dance, creşterea ponderii celor care ascultă manele, dar şi a celor care ascultă muzică clasică. Cifra cu semnificaţia cea mai importantă este ponderea foarte redusă a celor care declară că nu ascultă muzică, de sub 5% din populaţie. Practic, aproximativ 95% dintre români ascultă muzică, indiferent de genul muzical preferat”, remarcă Remus Ştefureac, director INSCOP Research.

Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research la comanda News.ro. Datele au fost culese în perioada 23 octombrie - 2 noiembrie, prin metoda CATI (interviuri telefonice), prin intermediul chestionarului. Volumul eşantionului simplu, stratificat, este de 1.100 de persoane, reprezentativ pe categoriile sociodemografice semnificative (sex, vârstă, ocupaţie) pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3 %, la un grad de încredere de 95%.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.