Asociaţia Pro Infrastructură apreciază că o nouă amânare a deschiderii lotului 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda ”din motive discutabile” este ”atât o crimă la adresa şoferilor care se deplasează pe drumul naţional paralel şi pe care au loc accidente frecvente, cât şi o bătaie de joc faţă de banul public”. Reprezentanţii Asociaţiei susţin că există ”un risc ridicat” de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare.
”Din punctul nostru de vedere, încă o amânare a deschiderii acestui lot de autostradă din motive discutabile este atât o crimă la adresa şoferilor care se deplasează pe drumul naţional paralel şi pe care au loc accidente frecvente, cât şi o bătaie de joc faţă de banul public, existând un risc ridicat de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare”, anunţă Asociaţia pro Infrastructură, pe pagina de Facebook.
Reprezentanţii Asociaţiei solicită publicarea rezultatelor testelor care arată că ar exista neconformităţi.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
”Solicităm CNAIR să publice IMEDIAT rezultatele testelor realizate atât de CESTRIN care ar fi arătat neconformităţi, precum şi rezultatele testelor echivalente făcute de Supervizorul FIDIC (DRDP Cluj)”, mai spun reprezentanţii Asociaţiei pro Infrastructură.
Lotul 3 al Autostrăzii Sebeş – Turda, tronson de aproximativ 12 kilometri care leagă municipiul Aiud şi Decea, va fi deschis cel mai probabil până în martie după ce o comisie de inspecţie a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a descoperit anumite neconformităţi şi că nu sunt întrunite elementele pentru siguranţa rutieră.
O comisie a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a inspectat, marţi, lotul 3, al Autostrăzii Sebeş – Turda, constatând mai multe neconformităţi precum exces de bitum sau probleme legate de aderenţa asfaltului.
Purtătorul de cuvânt al al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Alin Şerbănescu, a declarat jurnaliştilor la finalul inspecţiei că nu sunt întrunite elementele pentru siguranţa rutieră.
„Eu zic că până în maxim luna martie, ca să dau, aşa, un termen realist, se va putea circula, dar în condiţiile în care constructorul va înţelege că nu se mai face rabat de la calitate în România. Nu cerem alt tip de calitate decât cel care se practică în ţările europene”, a spus Şerbănescu.
Potrivit acestuia comisia de inspecţie a constata neconformităţi pe lotul de autostradă, unele dintre acestea dfiind constatate şi în noiembrie 2017.
„Vom vedea şi ce spun şi celelalte două echipe, pentru că au fost trei echipe, practic, astăzi (marţi – n.r.) în inspecţie, una care s-a ocupat de verificarea structurilor, una de siguranţa rutieră şi a treia echipă, noi, cea care s-a ocupat de partea de drumuri. După câte aţi văzut, există aceste neconformităţi. Se va întruni comisia va studia inclusiv documentele şi, în funcţie de ce se va stabili, se va decide dacă se acordă sau nu recepţia", a afirmat Alin Şerbănescu.
El a adăugat că neconformităţile sunt legate de exces de bitum, probleme legate de rugozitate, respectiv aderenţa în sine a asfaltului, şi de elemente de planeitate executate neconform, care ar putea crea probleme circulaţiei.
„Nu ne antepronunţăm, dar elementele pentru siguranţa rutieră considerăm că nu sunt întrunite în ceea ce priveşte partea de drum", a conchis Şerbănescu.
El a ţinut să precizeze că verdictul final privind recepţia ar urma să fie datr de comisie după ce vor fi analizate toate datele inspecţiei de marţi.
Lotul 3 al Autostrăzii Sebeş –Turda are aproximativ 12,5 kilometri, fiind între Aiud şi Decea, însă în primă fază ar urma să fie deschişi doar 8,5, iar după deschiderea lotului 4 vor fi în total 27 de kilometri pe care se va putea circula pe cele două loturi.
Autostrada Sebeş – Turda are în total 70 de kilometri şi ar fi trebuit finalizată în 2016. Lucrarea este împărţită pe patru loturi, dintre care 3 şi 4 sunt cele mai avansate, iar pe 1 şi 2 se înregistrează cele mai mari întârzieri.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.