Candidatul independent la alegerile prezidenţiale Nicuşor Dan reclamă, marţi seară, un atac mascat asupra conturilor sale de Instagram şi TikTok, prezicând că, în ultimele 24 de ore, au apărut mii de urmăritori noi şi comentarii pozitive, ceea ce, în final, va afecta comunicarea cu alegătorii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Pe conturile mele de Instagram (@nicusor.dan.pg) şi TikTok (@nicusordanpmb) s-a întâmplat ceva ciudat: în ultimele 24 de ore, au apărut mii de urmăritori noi, zeci de mii de distribuiri şi mii de comentarii pozitive, venite brusc, dintr-o singură direcţie. La prima vedere, pare că ne-ar ajuta. Dar specialiştii spun altceva: «Acesta este un atac mascat. Un val artificial de interacţiuni, urmăritori falşi şi comentarii forţate,  dăunează grav contului. Algoritmii platformelor identifică rapid activitatea neautentică şi penalizează drastic pagina»”, a scris, marţi seară, pe Facebook, Nicuşor Dan.

Acesta explică şi cum funcţionează atacul:

– Când Instagram sau TikTok detectează creşteri bruşte nefireşti, consideră că e manipulare.

– Drept urmare, limitează reach-ul real  adică postările ajung la mai puţini oameni autentici.

– Pagina poate fi marcată ca ”riscantă” sau ”suspicioasă”, iar acest lucru afectează tot ce publicăm.

”Specialiştii spun clar:  «O campanie serioasă nu foloseşte boţi. Mai ales nu într-o formă atât de agresivă. Asta e sabotaj, nu promovare». Urmăritorii şi comentariile false NU ne ajută. Ne sabotează. E o strategie folosită ca să pară că noi încercăm să manipulăm online-ul, dar de fapt suntem ţinta unui atac”, a mai transmis Nicuşor Dan, precizând că va continua cu transparenţă.

”Nu avem nimic de ascuns. Nu ne temem de cei care joacă murdar”, şi-a încheiat Nicuşor Dan mesajul.

Biroul Electoral Central transmite, marţi, că în situaţiile în care persoanele fizice postează pe conturile personale, deschise pe platformele online foarte mari, în mod preponderent şi repetitiv, materiale de propagandă electorală, atunci acestea dobândesc calitatea de actori politici cu potential de influenţare a electoratului şi se activează în sarcina titularilor postărilor obligaţia etichetării respectivelor materiale în scopul atenţionării şi informării corecte a publicului.

În plus, BEC a statuat că situaţiile în care materialele postate fac referire la modul de îndeplinire a atribuţiilor în exercitarea funcţiilor deţinute în prezent ori în trecut de către candidaţi, fără a conţine un îndemn direct ori indirect de a vota ori de a nu vota, nu califică respectivele materiale drept materiale publicitare politice.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.