Ministerul Muncii a lansat, joi, site-ul http://servicii.mmuncii.gov.ro/, unde se regăsesc cele 180 de servicii şi beneficii gestionate de minister şi de instituţiile din subordine, pentru un acces mai facil la informaţii şi la formulare, iar beneficiarii sunt invitaţi să scrie, în comentarii, despre utilitatea acestora, dar şi soluţii de simplificare a procedurilor. Ministrul Violeta Alexandru a afirmat că, din 180, puţin peste 100 de servicii/beneficii se bazează pe formulare tipizate, iar pentru restul cetăţeanul trebuie să le redacteze de mână. "Nu pot estima, cu exactitate, când va veni ziua în care utilizatorii de internet să trimită atât cererile, cât şi documentele justificative prin email/online, urmând a fi verificate astfel încât persoana să fie programată şi să se deplaseze la sediul instituţiei vizate o singură dată, la ora stabilită", a spus Alexandru.
"Debirocratizăm în mod real accesul la serviciile şi beneficiile de la Ministerul Muncii şi instituţiile din subordine. 180 de servicii şi beneficii se accesează, în acest moment, la Ministerul Muncii şi instituţiile din subordonare prin completare de formulare. Le vedeţi pe toate pe site-ul https://servicii.mmuncii.gov.ro/. Multe sunt standardizate, unele probabil inutile, altele justificate prin lipsa de coordonare între instituţii. Atât între instituţiile din subordinea Ministerului cât şi între toate acestea şi alte instituţii implicate în calcularea indemnizaţiilor şi prestaţiilor", afirmă Violeta Alexandru, într-o postare pe Facebook.
Ea adaugă că reprezentanţii ministerului au nevoie de părerile beneficiarilor pentru a simplifica procedurile de depunere a documentelor pentru accesarea de servicii/beneficii.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
"Ministerul Muncii şi instituţiile din subordine trebuie să lucreze pentru cetăţeni. Ascultarea opiniilor acestora, analizarea lor în relaţie cu eventuale şi posibile modificări ale cadrului legal, trebuie să fie în centrul demersului nostru de simplificare. Site-ul va fi funcţional începând de astăzi pentru durata de o lună, imediat după acest termen, urmând să vedeţi, rapid, măsuri de simplificare. Pot fi modificări de cadru legal dar şi, ceea îmi voi asuma, decizii de management puse în practică prin legislaţie secundară", spune Violeta Alexandru.
Potrivit ministrului Muncii, fiecare secţiune din site are un spaţiu pentru comentarii în care benegiciarii îşi pot spune opinia despre: 1. utilitatea formularului 2. experienţa avută la depunerea documentelor 3. propuneri de simplificare a formularului sau a procedurii de depunere (prin procedură înţelegem atât modalitatea de transmitere cât şi utilitatea prezentării documentelor justificative care însoţesc formularele)
"Cel mai mare număr de beneficii şi servicii accesate prin completare de formulare este la Casa Naţională de Pensii Publice - 64. Sunt atât servicii bine cunoscute, care ţin de drepturile pensionarilor, cât şi indemnizaţii pentru persoanele participante la cursuri de reconversie profesională, acces la bilete de tratament, etc. 37 de servicii presupun completare de formulare solicitate de Inspecţia Muncii/Inspectoratele Teritoriale de Muncă. Sunt formulare uzuale pentru înregistrarea diferitelor tipuri de contracte de muncă dar şi notificări despre munca pe timp de noapte sau măsuri de concediere colectivă", enumeră ministrul.
Violeta Alexandru adaugă că 22 de formulare se completează pentru obţinerea de beneficii prin AJPIS-uri, de la formular pentru alocaţie pentru copil până la obţinerea VMG, iar 33 de formulare sunt gestionate în relaţia cu diverse servicii oferite de AJOFM-uri. Cele mai puţine sunt gestionate de Agenţia Naţională pentru Egalitate de Şanse între Femei şi Bărbaţi.
"Din 180, puţin peste 100 de servicii/beneficii se bazează pe formulare tipizate, iar pentru restul, cetăţeanul trebuie să le redacteze de mână. La un test concret pe care l-am făcut, cea mai mare durată de completare a unui formular este pentru obţinerea pensiei internaţionale. Este un formular european pentru care, personal, constat nevoia acordării unei asistenţe active din partea funcţionarilor în completarea acestuia. Aproximativ 30 de minute durează completarea formularului pentru venitul minim garantat (VMG) sau pentru alocaţia pentru susţinerea familiei respectiv pentru ajutor încălzire locuinţă. Cel mai rapid se completează formularele ANOFM/AJOFM. Aici, până la 5 minute durează completarea formularului pentru completarea veniturilor ca urmare a încadrării în muncă respectiv pentru repunere în plată după suspendarea plăţii pentru indemnizaţie şomaj", mai spune Violeta Alexandru.
Numai 39 de formulare pentru servicii/beneficii pot fi depuse prin mecanisme electronice de comunicare (email, portal online).
"Nu pot estima, cu exactitate, când va veni ziua în care utilizatorii de internet să trimită atât cererile, cât şi documentele justificative prin email/online, urmând a fi verificate astfel încât persoana să fie programată şi să se deplaseze la sediul instituţiei vizate o singură dată, la ora stabilită. Există deja instituţii care fac acest lucru în România şi care rezistă în faţa suspiciunilor de lipsă de securitate pentru că au înţeles că vremurile s-au schimbat, iar informatizarea trebuie să intre adânc în practica de lucru din administraţie. Site-ul este făcut la iniţiativa mea pentru a avea o imagine completă asupra birocraţiei existente la nivelul Ministerului Muncii/instituţiilor din coordonare. Mulţumesc echipei pentru mobilizare. Se poate face treabă fără să aştepţi 3 ani să se finalizeze un proiect european pentru eventuale finanţări. Nu există ”Nu se poate!”", încheie ministrul Muncii.
Totodată, într-un comunicat al Ministerului Muncii se arată că site-ul https://servicii.mmuncii.gov.ro/ este primul inventar al tuturor celor 180 de servicii publice şi beneficii furnizate de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi instituţiile aflate în subordinea sau sub autoritatea acestuia.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.