Compania Romprest renunţă la decizia de a întrerupe activităţile de salubrizare începând cu data de 11 februarie şi că va continuă să asigure salubrizarea în Sectorul 1 al Capitalei, după ce Primăria a făcut o plată parţială, gest pe care îl consideră un pas către normalizarea relaţiei contractuale.
”Compania Romprest Service SA face încă o dată dovada bunei credinţe şi creditează Consiliului Local Sector 1 cu încredere, în demersul acestuia de a obţine soluţionarea conflictului şi o derulare instituţională a contractului, fapt pentru care anunţă public că SUSPENDĂ efectele Notificării din data de 3 februarie 2021 şi prestează în continuare, în regim de normalitate, toate activităţile din cadrul serviciului delegat. Reiterăm necesitatea ca acest conflict să îşi găsească soluţionarea instituţională prin finalizarea lucrărilor Comisiei mixte de mediere, constituită prin Hotărâre a Consiliului Local al Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti, şi adoptarea unei soluţii negociate complete, legală şi echilibrată pentru ambele părţi contractante, prin semnarea unui act adiţional la Contractul de delegare, soluţie prin care să nu se pericliteze drepturile şi obligaţiile părţilor asumate prin Contractul de delegare şi să care să asigure premisele pentru menţinerea stării de curăţenie în Sectorul 1”, a transmis joi compania, considerând plata ”un prim pas în sensul normalizării relaţiei contractuale.”
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Romprest mentionează că a primit din partea Primăriei Sectorului 1 Adresa cu nr.6889/10.02.2021, referitoare la efectuarea unei plăţi parţiale, reprezentând contravaloarea facturilor pentru prestaţii aferente lunilor noiembrie şi decembrie 2020: servicii de salubrizare stradală pentru perioadele: 01.11-15.11.2020, 01.12-15.12.2020; servicii de colectare, transport şi sortare/tratare/depozitare deşeuri de la populaţie şi instituţiile publice din subordinea Primăriei Sectorului 1 pentru perioadele: 01.12-15.12.2020 şi 16.12.-31.12.2020; achiziţie material antiderapant (clorură de calciu) pentru iarna 2020-2021 conform proces verbal.
Sumele reprezintă o plată parţială a soldului total datorat de către Primăria Sectorului 1 Operatorului delegat pentru perioada iulie – decembrie 2020, subliniază Ronprest.
”Mentionam că facturile emise de către Romprest în calitate de operator delegat, şi care reprezintă debitul restant înregistrat de Primăria Sectorului 1 faţă de operator, reprezintă contravaloarea tuturor prestaţiilor activităţii de curăţenie căi publice din cadrul serviciului, respectiv colectarea şi transportul, sortarea/tratarea/depozitarea deşeurilor din depozite necontrolate, deşeuri din salubrizare stradală şi alte categorii de deşeuri, altele decât cele municipale, prestaţiile operatorilor staţiilor de sortare/tratare/depozitare precum şi operaţiunile manuale şi mecanizate de salubrizare stradală. Cheltuielile angajate de Romprest în prestarea serviciului delegat sunt nu numai de natura cheltuielilor directe cu forţa de muncă şi combustibilului, ele cuprind plăţi către furnizorii strategici şi esenţiali pentru continuarea activităţii, rate de leasing, rate şi dobânzi bancare, sume datorate la bugetele statului”, mentionează compania, avertizând că ”o abordare simplistă şi populistă a subiectului datoriei pe care Primăria o are faţă de operatorul delegat este de evitat, pentru că va conduce, din nou, la blocajul financiar al operatorului, respectiv la imposibilitatea asigurării continuităţii serviciului de salubritate”.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.