ANPC a demarat operaţiunea denumită ”Caravana consumatorilor” care-şi propune să stabilească un sistem unitar de control în toate judeţele. Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, afirmă că trebuie asumate greşelile din trecut şi corectate. ”Sunt regiuni ce par în vacanţă”, a declarat Constantinescu, precizând că acest lucru să un mesaj greşit operatorilor economici. La Cluj, unde a demarat caravana naţională, au fost date amenzi de peste 700.000 de lei.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) aunţă, vineri, că a demarat operaţiunea ”Caravana consumatorilor”, care îşi propune realizarea unei abordări de control unitare, la nivelul tuturor structurilor teritoriale ale instituţiei, astfel încât intensitatea şi frecvenţa acţiunilor de verificare a operatorilor economici din întreaga ţară să păstreze acelaşi ritm al desfăşurării.
Caravana a demarat la Cluj, unde au fost verificaţi 33 de operatori economici din judeţ.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Pentru a putea pleca la un drum drept, trebuie să îţi asumi greşelile din trecut. Constatăm că abordarea la nivelul judeţelor este diferită de la unul la celălalt. Sunt regiuni ce par în vacanţă, în raport cu celelalte. Transmitem, astfel, un mesaj greşit operatorilor economici (...) Numită simbolic ”Caravana consumatorilor”, această operaţiune arată că ne dorim şi că vom reuşi să fim la fel de implicaţi în activitatea pe care o desfăşurăm”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.
Potrivit acestuia, ”este clar că numai aceasta va fi varianta de lucru”.
”Cine nu îşi asumă, poate părăsi rândurile comisarilor şi respectiv poate să se retragă de pe piaţă”, a adăugat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.
În urma acestor acţiuni, au fost aplicate amenzi contravenţionale în cuantum de 735.000 lei.
În plus s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de aproximativ 25.000 lei şi oprirea temporară a prestării serviciilor în cazul a 21 de operatori economici.
În cazul a 2 operatori economici s-a propus măsura închiderii pentru o perioadă de până la 6 luni.
Deficienţele constatate constau în:
- Comercializarea unor produse cu data limită de consum depaşită
- Schimbarea stării termice a unor produse şi preparate
- Comercializarea unor produse şi preparate fără elemente de identificare-caracterizare
- Utilizarea unui regim de temperatură necorespunzătoare la masa caldă în zona gastro ( 27.8°C, 35.5°C, faţă de minim + 60°C impuse de legislaţie)
- Existenţa unor zone cu igrasie, pe tavan şi pereţi laterali, în blocuri alimentare
- Utilizarea unor blocuri alimentare cu deficienţe: vase emailate şi hote îmbâcsite cu depuneri de grăsime, plite neigienizate, frigidere care prezentau garnituri neconforme, depozitarea produselor direct pe paviment şi la temperaturi care nu respectă indicaţiile producătorului, utilizarea veselei din PVC
- Utilizarea unor spaţii de depozitare insalubre, aferente produselor de patiserie sau refrigerate
- Practici comerciale incorecte în ceea ce priveşte comercializarea legumelor şi fructelor, prin prezentarea ca fiind de calitatea I şi, în realitate, fiind improprii consumului uman prin prezenţa mucegaiului şi putregaiului
- Neinformarea consumatorilor asupra posibilelor substanţe alergene, prezente în lista de meniu
- Utilizarea unor aparate frigorifice insalubre
- Comercializarea unor produse cu ambalaje deteriorate si cu arsuri de congelare.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.