Autoritatea Electorală Permanentă anunţă că 2038 de alegători s-au înregistrat pentru a vota prin corespondenţă, la alegerile prezidenţiale din acest an şi 1923 cetăţeni s-au înregistrat pentru a vota prin corespondenţă, pentru alegerea Senatului şi Camerei Deputaţilor. Autoritatea precizează că alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate care doresc să îşi exercite dreptul de vot prin corespondenţă trebuie să se înregistreze ca alegători prin corespondenţă, pentru fiecare tip de alegeri, iar termenul de înregistrare ca alegător prin corespondenţă expiră cu 45 de zile înainte de data votării.
Autoritatea Electorală Permanentă anunţă într-un comunicat oficial că alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării care doresc să voteze la alegerile prezidenţiale sau parlamentare din acest an prin corespondenţă sau la o secţie de votare din străinătate mai aproape de domiciliu sau reşedinţă se pot înregistra online pe portalul web www.votstrainatate.ro. Acesta cuprinde secţiunile: Alegerea Preşedintelui României şi Alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, în cadrul cărora există două categorii: Alegător în străinătate la o secţie de votare şi Alegător în străinătate prin corespondenţă.
”Menţionăm că, pentru alegerea Preşedintelui României din acest an, până la data de 2 august a.c, ora 10:00, 1205 alegători au depus cereri pentru a vota la secţie şi 2038 de alegători s-au înregistrat pentru a vota prin corespondenţă. De asemenea, pentru alegerea Senatului şi Camerei Deputaţilor, 1397 de cetăţeni au depus cereri pentru a vota la secţie şi 1923 cetăţeni s-au înregistrat pentru a vota prin corespondenţă”, precizează AEP.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
Autoritatea precizează că alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate care doresc să îşi exercite dreptul de vot PRIN CORESPONDENŢĂ, trebuie să se înregistreze ca alegători prin corespondenţă, PENTRU FIECARE TIP DE ALEGERE.
”Termenul de înregistrare ca alegător prin corespondenţă expiră cu 45 de zile înainte de data votării”, arată AEP.
În acest sens, alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate trebuie să completeze un formular online, în care să menţioneze numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reşedinţă, adresa de e-mail, precum şi opţiunea de transmitere în ţară sau la reprezentanţa diplomatică a votului exprimat prin corespondenţă. La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate şi a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine.
”Pe de altă parte, alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate care doresc să îşi exercite dreptul de vot LA SECŢIA DE VOTARE, se pot înregistra în Registrul electoral ca alegător în străinătate, PENTRU FIECARE TIP DE ALEGERE, până la data expirării a cel mult 15 zile de la data începerii perioadei electorale. Alegătorul român va completa un formular online, în care va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de e-mail, localitatea şi statul unde optează să voteze, la care anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate. Menţionăm că o secţie de votare poate fi înfiinţată la cererea a minimum 100 de cetăţeni din aceeaşi localitate sau dintr-un grup de localităţi”, mai subliniază AEP în comunicat.
AEP explică că, după finalizarea procedurii de înregistrare pe portal, alegătorul va primi un e-mail de verificare care conţine un link valabil pentru 24 de ore, ce trebuie să fie accesat pentru confirmarea cererii, în caz contrar nerealizându-se validarea înregistrării.
”Soluţionarea cererii alegătorului din străinătate pentru votul la secţia de votare se face de către AEP, în termen de 10 zile lucrătoare de la confirmarea, de către acesta, a e-mailului de verificare. Soluţionarea cererii alegătorului din străinătate pentru votul prin corespondenţă se face de către AEP, în termen de 5 zile de la confirmarea, de către acesta, a e-mailului de verificare”, menţionează AEP.
”Lista documentelor care atestă reşedinţa în străinătate este cuprinsă în Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 373/2024 privind documentele care atestă reşedinţa în străinătate în vederea exercitării dreptului de vot prin corespondenţă la alegerile pentru Preşedintele României sau la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor şi pentru exercitarea dreptului de vot la alegerile pentru Senat şi Camera Deputaţilor”, mai arată AEP în comunicat.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.