Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a avut, marţi, o videoconferinţă, împreună cu Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Mustafa Nayyem, şi omologul său din Republica Moldova, Andrei Spînu, despre rolul extrem de important pentru fluxul de mărfuri spre şi dinspre Ucraina sau Republica Moldova şi implicit pentru economia celor două ţări. Ministrul a spus că navele cu pavilion ucrainean beneficiază de acces rapid în porturile româneşti şi sunt scutite de la plata tarifelor serviciilor portuare
”România are acum un rol extrem de important pentru fluxul de mărfuri spre şi dinspre Ucraina sau Republica Moldova şi implicit pentru economia celor două ţări. De la începutul invaziei ruse în Ucraina , infrastructura românească, portuară, feroviară, rutieră sau aeriană oferă căi vitale de transport pentru tranzitul bunurilor şi materiilor prime necesare. În cadrul videoconferinţei de astăzi cu Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Mustafa Nayyem, şi omologul meu din Republica Moldova, Andrei Spînu, am luat în discuţie soluţiile pe care România le oferă în aceste momente”, a spus ministrul.
Sorin Grindeanu arată că a subliniat ”implicarea României prin suplimentarea constantă a transportului feroviar de marfă şi asigurarea transpunerii şi transbordarea vagoanelor, precum şi circulaţia continuă şi cu prioritate a acestora”.
”Liberalizarea transportului rutier de mărfuri pentru Republica Moldova şi Ucraina pentru toate categoriile de mărfuri (direct, tranzit, ţară ţerţă) reprezintă o altă variantă pe care o oferim. Creşterea capacităţii de operare a Portului Constanţa reprezintă un sprijin major pentru fluxurile de mărfuri care vin dinspre Ucraina, prin Republica Moldova. Tranzitul facil al produselor agricole pe coridorul Siret-Constanţa, reprezintă un alt ajutor pe care îl oferim în aceste momente atât Ucrainei, cât şi Republicii Moldova”, spune ministrul.
Grindeanu mai afirmă că ”navele cu pavilion ucrainean beneficiază de acces rapid în porturile româneşti şi sunt scutite de la plata tarifelor serviciilor portuare”.
”Mărfurile care au destinaţia Ucraina, în special containerele, sunt primite şi descărcate în porturile noastre, iar pentru transferul acestora a este pusă la dispoziţie inclusiv o linie de containere pe relaţia Constanţa – Giurgiuleşti (Republica Moldova)”, a spus Grindeanu.
El afirmă că urmează să se implementeze o hartă interactivă pe teritoriul României destinată transportatorilor de marfă.
”Ne coordonăm eforturile la nivel european şi susţinem propunerea de autorizare a Comisiei Europene de a negocia acordurile rutiere de transport de mărfuri UE-Ucraina şi UE-Republica Moldova pe toată perioada crizei.Ne-am pronunţat pentru inclu derea în coridorului TEN-T Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee a secţiunilor rutiere şi feroviare TEN-T, de pe teritoriul României, care asigură conexiunea cu Ucraina şi Republica Moldova:- Pe axa nord-sud: Siret- Suceava - Paşcani- Bacău- Buzău- Ploieşti- Bucureşti care trebuie conectată cu portul Constanţa;- Pe axa est-vest: Paşcani-Iaşi-Ungheni”, arată ministrul Transporturilor.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.