Lungmetrajul „The Man Who Killed Don Quixote”, la care Terry Gilliam a lucrat în ultimii 18 ani, va putea fi lansat în ciuda conflictului legal dintre regizor şi producător, a declarat distribuitorul peliculei pentru AFP.
Filmările pentru lungmetrajul „The Man Who Killed Don Quixote”, bazat pe romanul „Don Quijote”, de Miguel Cervantes, s-au încheiat în 2017, după ce proiectul a fost demarat în anul 2000 şi amânat de mai multe ori din cauza unor evenimente nefericite.
Distribuitorul francez al filmului lui Gilliam a asigurat că producţia va ajunge în sălile de cinema în ciuda conflictului dintre regizor şi producătorul Paulo Branco, care deţine drepturile pentru lungmetraj.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
„Dacă riscă să prezinte filmul înainte de 15 iunie, voi solicita intezicerea acestei premiere”, a avertizat avocatul lui Branco.
Drepturile pentru acest film sunt subiectul unui proces între britanicul Gilliam şi portughezul Branco. Curtea de apel din Paris, care a examinat cazul miercuri, va da verdictul pe 15 iunie.
În ciuda acestui litigiu, pelicula poate fi lansată doar dacă Branco nu obţine interzicerea lui printr-o procedură de urgenţă, „pe care nu a solicitat-o”, a precizat Philippe Aigle, preşedinte al Océans Films Distribution.
În opinia sa, lungmetrajul ar putea fi selectat fără probleme la Festivalul de Film de la Cannes. „Aşteptăm răspunsul lor”, a mai spus el.
Potrivit lui Terry Gilliam, selecţionerii festivalului au văzut filmul şi l-au descris drept „magnific”.
„Nu poate fi distribuit un film pentru care nu sunt deţinute drepturile”, a insistat avocata producătorului, Claire Hocquet, pentru care „filmul nu poate fi exploatat, nici măcar într-un festival”, ceea ce ar fi „o promovare” a lui. „Pentru a lansa filmul este suficient ca ei să discute cu noi”.
Joi a fost lansat primul trailer al peliculei.
După primele filmări din 2000, Gilliam a cedat drepturile lui Paulo Branco şi companiei Alfama Films, care are sediul la Paris. După mai multe neînţelegeri, regizorul a intentat un proces şi cere justiţiei franceze să anuleze contractul de cesiune a drepturilor. În mai 2017, Tribunalul din Paris s-a pronunţat în acest caz în favoarea producătorului, deşi a respins cererea lui de blocare a filmărilor.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.