Între 27 şi 30 martie are loc Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week primăvară 2025, cel mai important eveniment de modă din România, aflat la cea de-a doua ediţie. Evenimentul va metamorfoza centrul Bucureştiului într-un podium vibrant cu ecouri globale.
Evenimentul continuă şi în acest an să se concentreze pe trei piloni centrali: modă, educaţie şi sustanabilitate. Conferinţele şi workshop-urile dedicate sustenabilităţii vor reuni experţi şi profesionişti din industrie pentru a explora viitorul modei responsabile. Evenimentele educative din cadrul acestei ediţii Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week sunt realizate cu sprijinul Polimoda – una dintre cele mai prestigioase şcoli de fashion şi design din lume.
Bucharest Fashion Week conectează designeri, cumpărători, publicaţii, mass media şi universităţi pentru a susţine moda din România şi regiune. Evenimentul aduce împreună branduri, designeri locali şi potenţiali cumpărători internaţionali, promovând „Made in Romania” pe scenele globale. Opt reviste internaţionale din cinci ţări şi peste 40 de buyeri şi showroomuri au confirmat participarea, alături de designeri din Ungaria, Polonia, Ucraina şi Italia, dar şi stilişti, influenceri şi fotografi din patru ţări.
Parteneriat strategic Ministerul Culturii & Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week
Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week beneficiază, începând cu această ediţie, de sprijinul Ministerului Culturii, care se alătură evenimentului ca partener strategic. Este un pas important în susţinerea şi recunoaşterea oficială a iniţiativelor din zona industriilor creative, dar şi o reconfirmare a valorilor pe care moda contemporană şi patrimoniul cultural le împărtăşesc. Graţie acestui parteneriat, evenimentul se desfăşoară din nou în spaţiile emblematice ale Muzeului Naţional de Artă al României – Sala Tronului, Sala Oglinzilor şi Sufrageria Regală – consolidând astfel legătura dintre expresia artistică actuală şi unele dintre cele mai reprezentative simboluri culturale ale României.
De asemenea, instituţiile italiene – Ambasada Italiei la Bucureşti, ITA – Italian Trade Agency, Institutul Italian de Cultură şi asociaţia parteneră Confindustria România, îşi confirmă sprijinul pentru Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, care contribuie la consolidarea relaţiilor culturale şi economice dintre Italia şi România. În semn de continuitate şi apreciere faţă de acest parteneriat, ediţia de primăvară începe pe 27 martie cu un eveniment exclusiv: Opening Party Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, găzduit în prestigioasa Reşedinţă a Ambasadorului Italiei la Bucureşti. Prezenţa acestui eveniment într-un cadru atât de simbolic reflectă angajamentul comun de a susţine expresiile artistice contemporane, de a încuraja dialogul intercultural şi de a sprijini formarea noilor generaţii de profesionişti din industriile creative, şi datorită schimbului de expertiză cu profesioniştii italieni.
Cu această ocazie, mulţumită colaborării cu Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI), designerul italian Tiziano Guardini va îmbrăca dansatorii Operei din Bucureşti cu creaţiile sale, aceştia urmând să susţină un spectacol special în cadrul serii. Mai mult decât atât, această iniţiativă este una dintre cele promovate de CNMI în urma semnării, la începutul anului, a Memorandumului de Înţelegere pentru promovarea modei italiene în străinătate, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe şi alte asociaţii de profil.
Programul prezentărilor de fashion ale acestei ediţii MBBFW:
Pe 27 martie în cadrul unor show-uri private vor putea fi admirate creaţiile ALMAZ la Galeria Nicodim şi NISSA la Hala Laminor. Pe 28 şi 29 martie, Muzeul Naţional de Artă al României găzduieşte în Sala Tronului o suită de creatori din România, din regiune şi din Italia: Litkovska, Rhea Costa, Ksenia Schnaider, Medeea, Carmen Secăreanu, OK Kino, Romeo Gigli, Ana Radu, Ami Amalia, Rxquette, Kata Szegedi, M. Marquise, Diana Milkanova, Alexandra Şipa, MURMUR şi Bevza. Pe 28 martie are loc şi show-ul privat VOL la Uzina Filaret.
În cadrul Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, brandul MANOKHI pregăteşte o experienţă exclusivă desfăşurată pe parcursul a două zile, dedicată invitaţilor speciali din industria internaţională a modei. Pe 29 martie, seara debutează cu o cină privată, iar a doua zi, invitaţii vor explora Castelul lui Dracula şi vor lua parte la un brunch tematic, urmat de o seară finală într-un restaurant emblematic din Bucureşti. Printre oaspeţii internaţionali se află: Chiara Ferragni, Valentina Ferragni, Veronica Ferraro, Alison Toby, Doina Ciobanu, Anna Andres, Kseniya Shipilova, Rose Bertram, Chloe Lecareux, Jessica Goicoechea, Carina Zevline şi Nabila Vergara.
Aceste show-uri sunt dedicate invitaţilor la eveniment, dar vor exista şi experienţe inedite pentru Bucureşti dedicate publicului larg, pe parcursul întregului eveniment.
Lounge and Networking Area
Sufrageria Regală a Muzeului Naţional de Artă al României îşi deschide porţile pentru iubitorii de modă, oferindu-le o experienţă de neuitat într-un cadru elegant şi sofisticat. În acest spaţiu deosebit, invitaţii vor avea ocazia să descopere experienţe interactive captivante, create special de partenerii evenimentului, să se bucure de zone de lounge şi de un bar exclusivist. Dincolo de oportunităţile valoroase de networking şi vizibilitate, această locaţie devine şi un spaţiu perfect pentru relaxare, socializare şi momente de distracţie memorabile.
Cei prezenţi la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week din cadrul Muzeulului Naţional de Artă al României în 28 şi 29 martie, vor avea propriul spaţiu pe un photo wall unic în cadrul activării IQOS, şi vor putea fi fotografiaţi de Ştefan Dani, unul dintre cei mai apreciaţi fotografi români specializaţi în fashion şi beauty, urmând ca unul dintre participanţi sa aibă şansa de a ajunge pe coperta unei reviste de prestigiu din România.
Conferinţa Next Generation
Cu prilejul acestei ediţii, se va lansa programul NEXT GENERATION dedicat noii generaţii de creatori şi antreprenori din industria modei româneşti. Gândit ca un ecosistem creativ, educaţional şi sustenabil, proiectul îşi propune să ofere resurse esenţiale, mentorat şi vizibilitate pentru tineri designeri, studenţi, antreprenori aflaţi la început de drum şi pasionaţi de modă care îşi doresc o carieră în industrie.
Evenimentul-cheie al acestei ediţii va fi conferinţa NEXT Generation din 27 martie, în cadrul căreia va fi anunţată tema oficială a competiţiei Fashion Talent Award 2025 şi vor fi prezentate direcţiile principale ale programului. Programul se desfăşoară pe parcursul întregului an, cu sesiuni de mentorat, ateliere şi talk-uri, şi culminează cu prezentarea finală a colecţiilor realizate în cadrul concursului Fashion Talent Award, la ediţia de toamnă a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week.
Înscrierile pentru toate cele trei direcţii ale programului vor fi disponibile de pe 27 martie pe site-ul oficial mbbfw.ro şi vor rămâne deschise până în mai.
Trade & Designers Showroom
La această ediţie, showroom-ul se va desfăşura în toate cele trei zile ale Festivalului, în Sala Oglinzilor de la MNAR, unde designerii invitaţi în cadrul MBBFW au prilejul de a discuta aplicat şi a-şi prezenta colecţiile către cei peste 40 de buyeri internaţionali sosiţi la Bucureşti pentru eveniment. Printre aceştia se numără reprezentanţi ai unor mari lanţuri de retail, department stores şi showrooms din Milano, New York, Londra, Paris sau Osaka.
After Party MBBFW x IQOS
Ediţia din această primăvară a Fashion Week-ului se va încheia într-o notă spectaculoasă, cu un After Party prezentat de IQOS. Evenimentul va avea loc într-o locatie neconvenţională şi promite o atmosferă vibrantă, în care creativitatea şi eleganţa se împletesc într-o experienţă memorabilă.
IQOS sprijină în mod activ comunitatea creativă din România, inclusiv prin evenimente cum este Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week care oferă o platformă de expunere, vizibilitate şi implicare directă pentru materializarea viziunilor artistice. Valorile care definesc IQOS, cum ar fi progresul, inovaţia şi rolul acestora în societate, pun în valoare noile talente şi le aduc în centrul atenţiei publicului.
Muzica va fi asigurată de DJ renumiţi, care au creat coloana sonoră a evenimentelor exclusiviste de la Paris Fashion Week, asigurând astfel un ambient sofisticat şi dinamic. De asemenea, printre invitaţi se vor număra personalităţi din industria fashion & lifestyle, figuri emblematice care definesc tendinţele la nivel internaţional.
Susţinerea evenimentului
Sponsor titular Mercedes-Benz
Parteneri principali: IQOS, Banca Transilvania, Auchan
Parteneri: Raffaello, Fashion Days, Oral-B, STIL Diamonds, Pepsi, adidas, Evian, Glenfiddich, Martini, Nespresso, Schwarzkopf Professional, PUPA Milano, Radisson Blu Hotel Bucharest, InterContinental Athénée Palace Bucharest, BoConcept, Sciccheria Ristorante Italiano
Parteneri instituţionali: Ministerul Culturii, Camera Nazionale della Moda Italiana, Ambasada Italiei, ITA – Italian Trade Agency, Institutul Italian de Cultură din Bucureşti, Confindustria România, Muzeul Naţional de Artă al României, Primăria Municipiului Bucureşti / ARCUB, Ambasada Republicii Moldova, Ambasada Ucrainei.
Parteneri academici: Polimoda, Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea Naţională de Arte Bucureşti (UNArte), Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca (UAD) şi Universitatea de Vest Timişoara (UVT)
Despre Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week
Bucharest Fashion Week este primul eveniment de modă internaţional din România, dedicat promovării designerilor locali şi transformării „Made in Romania” într-o etichetă apreciată internaţional. Acest eveniment extraordinar reuneşte creatorii de modă, potenţialii clienţi, profesioniştii din industrie şi pasionaţii de modă pentru a celebra arta modei şi a favoriza networking-ul la nivel global. Bucharest Fashion Week 2025 va avea loc între 27 si 30 martie 2025, în locaţii emblematice din centrul Bucureştiului, România.
https://www.instagram.com/mbbfw_official/
Contact de presa:
Iulian Iovănescu | iulian@creativemarket.ro | tel. 0743 054 319

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.