Compania chineză Xiaomi a raportat miercuri venituri mai mari decât aşteptările pentru trimestrul al doilea, dezvăluind pentru prima dată contribuţia unităţii sale de afaceri auto, de 6,2 miliarde de yuani (869,2 milioane de dolari), transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Pentru cele trei luni încheiate în iunie, veniturile Xiaomi au crescut cu 32% la 88,9 miliarde de yuani, depăşind cele 85,8 miliarde de yuani estimate de analişti, potrivit LSEG.

Compania şi-a anunţat pentru prima dată intrarea în afacerea cu vehicule electrice în 2021, ca o diversificare faţă de operaţiunile de bază cu smartphone-urilor.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed, ARB
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank, ACUE

Xiaomi a început să-şi livreze vehiculele electrice SU7 la începutul lunii aprilie, după ce a anunţat că va stabili un preţ competitiv pentru modelele sale SU7 faţă de ofertele Tesla.

Compania a livrat 27.307 de vehicule electrice în trimestrul al doilea, generând venituri de 6,2 miliarde de yuani.

Acesta este primul său raport financiar care include detalii despre segmentul său de afaceri auto. Într-un apel organizat după raportul privind veniturile, preşedintele Xiaomi, Lu Weibing, a spus că este „încrezător” că compania îşi va atinge obiectivul de a livra 120.000 de vehicule electrice până la sfârşitul anului.

Din iunie, Xiaomi a organizat ture duble pentru a se asigura că livrările lunare depăşesc 10.000 de unităţi.

Afacerea auto a Xiaomi funcţionează încă în pierdere. Unitatea a raportat o pierdere ajustată de 1,8 miliarde de yuani pentru trimestrul respectiv, cu o marjă de profit brut de 15,4%.

Lu a spus că, pe măsură ce livrările cresc, profitabilitatea unităţii este aşteptată să se îmbunătăţească în timp.

Piaţa globală de smartphone-uri a dat semne de redresare de la sfârşitul anului trecut, după o perioadă prelungită de lentoare.

Livrările globale de smartphone-uri Xiaomi au crescut cu 27,4%, până la 42,3 milioane de unităţi în al doilea trimestru, ajutând compania să captureze o cotă de piaţă de 14,8% şi plasându-o pe locul 3, potrivit companiei de cercetare din industrie IDC.

În China, cea mai mare piaţă a Xiaomi pentru afacerea cu smartphone-uri, livrările au crescut cu 16,5%, potrivit IDC. Venitul net ajustat a fost de 6,18 miliarde de yuani, peste cele 4,8 miliarde de yuani estimate de analişti.

($1 = 7.1330 Chinese yuani)

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.