Platforma „Romania Unfolds”, susţinută de Veolia Romania, lansează cel de-al treilea episod al primului mini-serial documentar dedicat sustenabilităţii din România. Acest episod explorează Obiectivul de Dezvoltare Durabilă 12 al Naţiunilor Unite, care pune accentul pe promovarea unor modele de consum şi producţie responsabile.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În comparaţie cu media Uniunii EuropeneRomânia a consumat, în 2020, de peste două ori mai multe resurse materiale pentru a genera o unitate de PIB. Totodată, fiecare român a produs în medie 7,3 tone de deşeuri, cu mult peste media europeană de 5,2 tone/locuitor. În acest context, adoptarea unor măsuri eficiente de reducere a risipei şi de implementare a principiilor de economie circulară devine crucială pentru a atinge aceste obiective ambiţioase de dezvoltare durabilă.

Episodul 3 al mini-serialului „Romania Unfolds”, iniţiat de Veolia Romania în 2023, aduce în prim-plan afaceri locale şi iniţiative sustenabile, care au ca scop: reducerea consumului de plastic şi ambalaje de unică folosinţă, minimizarea risipei în lanţurile de producţie şi aprovizionare, producţie locală sustenabilă (Ferma Căţean) şi agricultură regenerativă (Sol şi Suflet). Aceste exemple promovează comportamente durabile prin utilizarea soluţiilor sustenabile.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed, ARB
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank, ACUE
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris

Exemplele reale din cel de-al treilea episod ne ilustrează noi obiceiuri de consum promovate de ROMO, o reţea comunitară cu peste 36.000 membri activi, care facilitează schimbul direct de produse alimentare între producătorii agricoli şi consumatorii urbani prin intermediul unei platforme online. În acelaşi timp, îi descoperim şi pe R-Create, un produs inovator de economie circulară şi prima platformă digitală B2B care conectează comerţul electronic, curierul şi expeditorii poştali, oferindu-le clienţilor accesul la ambalaje reutilizabile, realizate din materiale durabile. În funcţie de model, un ambalaj de la R-Create poate salva între 30 şi 100 de ambalaje de carton folosite zilnic. De altfel, doar 1,4% din materialele folosite în România au fost reciclate şi reintegrate în procesul de producţie în 2021, un procent semnificativ sub ţinta de 23,4% stabilită de Uniunea Europeană pentru 2030.

Soluţiile prezentate în cele două exemple abordează aspiraţiile comunităţilor de a reduce risipa, şi încurajează adoptarea unui stil de viaţă bazat pe consum responsabil, transparenţă şi producţie locală. Obiectivul principal este diminuarea impactului negativ al consumului nesustenabil şi promovarea unor comportamente care favorizează adoptarea unui stil de viaţă durabil.

„Prin iniţiativele susţinute în cadrul ‘Romania Unfolds’, Veolia contribuie la încurajarea şi dezvoltarea unor comportamente responsabile, menite să protejeze mediul şi să asigure un viitor durabil pentru generaţiile următoare. Este esenţial să îmbinăm inovaţia cu responsabilitatea pentru a crea un impact real şi pozitiv în comunităţile noastre”, a declarat Mădălin Mihailovici, CEO Veolia România.

Vă invităm să descoperiţi modele de afaceri sustenabile locale, accesând întregul episod: https://www.youtube.com/watch?v=2JXHf1f3YrM. Acesta oferă o privire detaliată asupra iniţiativelor de succes din România, prezentând poveşti captivante din spatele a zeci de ore de filmare şi propune soluţii practice pentru provocările actuale legate de consumul şi producţia sustenabilă.

Despre Veolia

Grupul Veolia îşi propune să fie compania de referinţă pentru transformarea ecologică. Cu o prezenţă pe 5 continente şi aproape 218.000 de angajaţi în întreaga lume, Grupul oferă soluţii utile şi practice pentru gestionarea apei, deşeurilor şi energiei, care să contribuie la o schimbare radicală a contextului actual. Prin intermediul celor trei divizii complementare, Veolia ajută la dezvoltarea accesului la resurse, la conservarea şi refacerea acestora. În 2023, Grupul Veolia a furnizat apă potabilă pentru 113 de milioane de persoane şi servicii de canalizare pentru 103 de milioane de persoane, a produs aproape 42 de milioane de terrawaţi oră de energie şi a tratat 63 de milioane de tone metrice de deşeuri. Veolia Environnement (Paris Euronext: VIE) a obţinut venituri consolidate de 45.351 miliarde de euro în 2023 - www.veolia.ro

Pentru întregul episod, dar şi promo-ul acestuia, regăseşti pe următoarele linkuri:

Episod full: https://youtu.be/2JXHf1f3YrM

Promo: https://www.youtube.com/watch?v=7mj0ZJETmho

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.