Uber Technologies a acceptat să plătească 20 de milioane de dolari pentru închiderea amiabilă a unui proces intentat de şoferi din SUA care datează de aproape şase ani, potrivit documentelor depuse în instanţă, compania rezolvând unul dintre multele conflicte juridice înaintea unei oferte publice iniţiale foarte aşteptată, transmite Reuters.
Şoferii au susţinut în proces că sunt angajaţi, nu contractori independenţi, aşa cum i-a încadrat Uber, aceştia solicitând anumite protecţii salariale şi rambursări ale unor cheltuieli.
Suma oferită de Uber reprezintă numai o cincime dintr-un acord oferit de Uber în 2016 pentru rezolvarea cazului, evaluat la 100 de milioane de dolari, dar pe care judecătorul districtual Edward Chen l-a respins la momentul respectiv ca fiind inadecvat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Noul acord, care trebuie să fie aprobat de Chen, a fost înregistrat luni seara la un tribunal federal din San Francisco.
Procesul este în centrul unei dezbateri referitoare la angajaţii din aşa-numita ”gig-economy” (angajaţi temporari, cu program flexibil), care include platforme tehnologice pentru livrarea de mâncare şi servicii de ride-hailing.
Lucrătorii din ”gig-economy” au argumentat deseori că ar trebui să primească salarii mai bune şi beneficii şi să fie trataţi ca angajaţi.
O decizie a Curţii Supreme din California, luată anul trecut, a făcut mai dificil pentru companii precum Uber să susţină că şoferii lor sunt contractori independenţi, fiind un risc pentru modelul de afaceri al Uber.
Într-un comunicat, un purtător de cuvânt al companiei a spus că Uber s-a schimbat foarte mult din 2013.
Acordul se referă la şoferii din California şi Massachusetts care au condus pentru Uber din august 2009 până în februarie anul acesta, respectiv la 13.600 de şoferi, comparativ cu 385.000 de şoferi incluşi în procesul iniţial.
După respingerea de către Chen a acordului de 100 de milioane de dolari, Uber a câştigat un proces la o curte de apel, care a decis că acordurile de arbitraj convenite de companie sunt în mare parte valabile şi aplicabile. Acest fapt a redus procesul colectiv la acei şoferi care nu au acceptat acordurile de arbitraj.
Potrivit documentelor depuse, şoferii vor primi mai mulţi bani decât ar fi primit în 2016.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.