Utilizatorii români sunt pasionaţi de tehnologie, iar mai mult de jumătate dintre ei o utilizează mai mult decât în urmă cu doi ani, însă aproape 70% pretind că înţeleg cuvintele sau frazele tehnice pe care, de fapt, nu le cunosc, pentru a nu părea ridicoli sau ignoranţi în faţa colegilor, potrivit unui studiu realizat pentru Samsung.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Termenii pe care românii pretind cel mai des că îi înţeleg sunt “cloud” (28%), “emoji” (27%) şi “streaming” (25%).

“Utilizatorii români iubesc tehnologia, 61% dintre ei o utilizează mai mult decât o făceau acum doi ani, iar 58% dintre ei sunt încântaţi s-o folosească, însă terminologia îi face deseori să se simtă confuzi şi nu le oferă o viziune clară asupra felului în care diferite dispozitive şi servicii ar trebui să îi ajute”, arată studiul Samsung, publicat joi.

Evenimente

7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania

Întrebaţi cât de bine cunosc noii termeni din tehnologie, 67% dintre români au declarat că pretind că înţeleg termenii sau frazele tehnice pe care, de fapt, nu le cunosc, iar 7% dintre ei au răspuns că fac acest lucru şi de câteva ori pe zi.

De cele mai multe ori, românii pretind că ştiu terminologia pentru a nu părea ridicoli sau ignoranţi în faţa colegilor (29%).

Pe de altă parte, respondenţii cu vârste cuprinse între 16 şi 34 de ani sunt cei care admit cel mai des atunci când nu stăpânesc terminologia tehnică.

Totuşi, una dintre urmările neînţelegerii terminologiei tehnice are ca rezultat neputinţa utilizatorilor de a beneficia de un serviciu sau de un dispozitiv la potenţial maxim. Prin urmare, peste o treime (35%) dintre utilizatorii români au declarat că neînţelegerea termenilor duce la nefolosirea dispozitivului la întregul potenţial.

“Creşterea interesului pentru dispozitivele smart în rândul utilizatorilor români este vizibilă, tehnologia oferind în zilele noastre noi oportunităţi de comunicare, interacţiune şi dezvoltare. În România, smartphone-urile sunt folosite zilnic de către cei mai mulţi utilizatori, dar cele mai noi inovaţii, precum Internet of Things sau Cloud, încă produc confuzii în rândul acestora” a declarat directorul de marketing al Samsung Electronics pentru Europa de Sud-Est, Monika Torokne Nagy.

Cei mai mulţi dintre respondenţii români (92,5%) au afirmat că sunt entuziasmaţi de performanţele dispozitivelor pe care plănuiesc să le cumpere şi mai mult de jumătate dintre ei (58%) de tehnologiile pe care le folosesc în prezent şi de felul în care ele au evoluat de-a lungul ultimului deceniu.

Mai mult, doar 16% dintre ei simt că nu pot ţine pasul cu tehnologia, în timp ce jumătate au fost de acord că progresul tehnologic este inevitabil.

De asemenea, aplicaţiile de navigaţie şi hărţi sunt cele pe care 26% le consideră că au un impact semnificativ în simplificarea vieţii lor. Acestea au fost urmate de aplicaţiile de tip calculator (22%) şi aplicaţiile pentru camere foto (13%).

“Cercetările noastre arată că terminologia utilizată în tehnologia actuală poate fi o barieră pentru utilizatorii români. Abordăm această problemă printr-o serie de paşi strategici, inclusiv prin simplificarea limbajului pe care îl folosim şi prin training-uri pentru dezvoltarea abilităţilor digitale pentru 400.000 tineri”, a mai spus Nagy.

Ea a subliniat că aceasta este o problemă în întreaga industrie, care va împiedica progresul tehnologic, dacă nu se vor lua măsuri în acest sens.

Studiul a fost realizat online în 18 ţări, inclusiv în România, în perioada 16 martie - 1 aprilie, analizând obiceiurile utilizatorilor atunci când vine vorba de tehnologie.

Samsung Electronics este unul din cei mai mari producători de televizoare, smartphone-uri, dispozitive purtabile, tablete, camere foto, electrocasnice digitale, imprimante, aparatură medicală, sisteme de reţea, semiconductori şi soluţii LED. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.