Grupul Sphera Franchise Group, care controlează francizele KFC şi Pizza Hut în România, a anunţat, marţi, că a înregistrat un avans de 27,3% al vânzărilor în primul semestru, faţă de perioadă similară a anului trecut, până la 446 milioane lei (94 milioane euro).
Această performanţă a fost susţinută de accelerarea vânzărilor în al doilea trimestru al anului, preponderent la KFC Italia şi Taco Bell, ca urmare a dezvoltării continue a reţelei de restaurante. Sphera a deschis şapte unităţi în T2, dintre care 5 KFC (4 în Italia, 1 în România) şi 2 Taco Bell.
”Rezultatele financiare foarte bune din trimestrul al doilea confirmă faptul că suntem pe drumul cel bun, atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât şi al profitului, până în acest moment. Când m-am alăturat echipei Sphera, la începutul lunii mai, am găsit o echipă extraordinară şi o organizatie operaţională solidă, care îmi oferă încredere deplină în capacitatea noastră de a atinge promisiunile făcute”, a declarat CEO Sphera Franchise Group, George Argentopoulos.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În primul semestru, vânzările KFC în România şi Moldova au înregistrat o creştere anuală de 19,3%, în timp ce ale Pizza Hut au avansat cu 7,4%, iar KFC Italia şi Taco Bell au avut vânzări mai mari cu 284%, respectiv 201%. Vânzările comparabile la nivel de restaurante (“like-for-like”) au rămas solide, ajungând la 9,0% la nivel consolidat, fiind susţinute de un avans de 12% al KFC România, în timp ce KFC Italia a crescut cu 0,4%, iar Pizza Hut a înregistrat un avans de 0,4%.
”Suntem foarte mulţumiţi de creşterea solidă a vânzărilor realizate în prima jumătate a acestui an. Cu toate acestea, suntem hotărâţi să păstrăm costurile sub control, astfel încât să atingem ţinta de profitabilitate bugetată pentru acest an”, a adăugat directorul financiar al grupului, Valentin Budeş.
Profitul din exploatarea restaurantelor a crescut cu 6,2% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 49,4 milioane lei, susţinut de o creştere anuală de 35% în T2. EBITDA a avansat cu 17,0% până la 36,7 milioane lei (8,2% din vânzări), pe fondul unui avans de 69% în trimestrul doi (9,2% din vânzări), în timp ce profitul net anual a fost cu 3,5% mai mic, respectiv 18,1 milioane lei, după o creştere de 109% în T2.
Îmbunătăţirea marjei în trimestrul doi se datorează atât marjelor mai bune la nivelul restaurantelor, cât şi cheltuielilor generale şi administrative (G&A) mai mici, potrivit companiei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.