Rompetrol Downstream, compania de retail a KMG International, controlată de grupul kazah de stat KazMunayGas, a deschis vineri prima benzinărie dotată cu staţii de încărcare a maşinilor electrice, pe Şoseaua Chitila din Bucureşti, urmând ca alte şapte staţii de încărcare de 50 kW să fie deschise în acest an, în Bucureşti, Baia Mare, Câmpulung Moldovenesc şi Timişoara.
Încărcarea este gratuită, iar investiţiile în staţii noi cu puncte electrice de încărcare vor fi finalizate până la sfârşitul anului şi sunt de 10 milioane dolari, potrivit companiei.
“Tendinţele globale şi transformările de business din domeniul industriei de petrol şi gaze sunt subiecte pe care le urmărim îndeaproape. Chiar daca piaţa automobilelor electrice din România se află într-o fază incipientă, nu putem ignora preocuparea internaţională în ceea ce priveşte diversificarea surselor de energie şi încercăm să implementăm noi tehnologii pentru a ne dezvolta gama de produse şi servicii, precum şi pentru a satisface nevoile clienţilor, având în acelaşi timp grijă de mediul înconjurător”, a precizat directorul general al companie Rompetrol Downstream, Vlad Rusnac, la conferinţa de inaugurare a staţiei.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Noua benzinărie Rompetrol urmează noua identitate vizuală a mărcii şi este în concordanţă cu strategia de retail a grupului vizând imbunătaţirea şi diversificarea produselor şi serviciilor oferite consumatorului final, integrând soluţii inovatoare şi durabile.
Alimentarea la staţiile de încărcare electrică se efectuează prin curent alternativ şi curent continuu de 22 kW, fiind astfel compatibile cu orice tip de autovehicule vândute în Europa şi Asia.
Datorită noilor tehnologii, pot fi alimentate două maşini în acelaşi timp, astfel că un vehicul electric poate să-şi încarce bateria la 80% din capacitatea sa în doar 20 de minute, comparativ cu 7-8 ore, timpul necesar pentru încarcarea obişnuită.
”Staţia de încărcare electrică rapidă este în linie cu programul strategic al României, parte din strategia UE in domeniul energiei alternative, fiind un proiect sustenabil destinat să reducă emisiile de gaze cu efect de seră şi costurile legate de combustibil”, a precizat Rompetrol.
Începând cu 2014, când a fost iniţiat proiectul de rebranding al benzinăriilor, până în 2017, valoarea totală a investiţiilor KMG International în sectorul de retail depăşeşte 70 milioane de dolari.
România are, în prezent, o infrastructură slabă pentru alimentarea maşinilor nepoluante, cu doar câteva zeci de staţii de încărcare în toată ţara.
Totuşi, ultimele date oficiale arată că maşinile cu "emisii zero" sunt tot mai căutate şi pe piaţa românească.
Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) arată că numărul maşinilor hibride şi electrice cumpărate de români în primele patru luni ale acestui an a crescut cu 181% faţă de perioada similară a anului trecut, până la 548 de unităţi.
În 2016, în România au fost vândute 1.183 maşini electrice şi hibride, comparativ cu 496 de vehicule în 2015.
Prima companie care a demarat o reţea extinsă de staţii electrice în România este retailerul Kaufland, în parteneriat cu producătorul de energie regenerabilă Renovatio.
Kaufland a anunţat, în august 2016, că va dispune de o reţea de 12 puncte de încărcare în România până la finalul acestui an.
De asemenea, în luna ianuarie, Electrica, companie care deţine trei din cele opt distribuţii regionale de energie electrică din România, şi OMV Petrom, principala companie petrolieră din România, au inaugurat prima staţie de încărcare rapidă pentru maşini electrice într-o benzinărie OMV, tot un proiect pilot.
Companiile au anunţat atunci că vor instala puncte de încărcare rapidă a maşinilor electrice în Bucureşti, în patru benzinării OMV şi la sediile centrale ale OMV Petrom (Petrom City) şi Electrica.
Însă pe piaţă ar mai putea intra şi alţi jucători importanţi. La finalul lunii noiembrie, un vicepreşedinte al MOL, al patrulea jucător de pe piaţa românească a benzinăriilor, a anunţat că grupul ungar ia în calcul să deschidă puncte de încărcare pentru maşini electrice în România.
De asemenea, compania Tinmar, cel mai mare furnizor privat de energie din România, va realiza în următorii ani o reţea naţională de staţii de încărcare pentru maşinile electrice, în condiţiile în care consideră că aceasta este o tehnologie a viitorului, a declarat în urmă cu câteva luni, pentru News.ro, directorul general al Tinmar, Augustin Oancea.
Potrivit specialiştilor din sector, marele avantaj al maşinii electrice îl reprezintă costul redus pentru alimentare în comparaţie cu maşinile care folosesc carburanţi clasici.
Totuşi, maşinile electrice sunt în continuare semnificativ mai scumpe decât maşinile care folosesc carburanţi clasici.
Experţii spun că o creştere masivă a vânzărilor de maşini electrice pe plan mondial va veni abia după un salt tehnologic, care va reduce preţul maşinilor şi va extinde performanţa bateriilor care echipează maşinile electrice.
Compania KMG International desfăşoară operaţiuni majore în rafinare şi petrochimie, retail, trading, upstream şi servicii industriale în 11 pieţe principale.
În România, grupul operează rafinăria Petromidia Năvodari, cu o capacitate de procesare de 5 milioane de tone pe an şi cea mai mare unitate de profil, rafinăria Vega Ploieşti - cea mai veche unitate de profil in funcţiune din 1905, dar şi o reţea de distribuţie a carburanţilor formată din peste 740 de puncte de alimentare, 230 de staţii distribuţie GPL auto, 9.000 de puncte de distribuţie butelii si 3 staţii de îmbuteliere GPL şi şase depozite.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.