Peste trei sferturi (77%) dintre companiile respondente la un sondaj realizat de PwC la nivel global se aşteaptă ca bugetul lor pentru investiţii în securitatea cibernetică să crească în următorul an, din cauza extinderii vulnerabilităţilor din utilizarea inteligenţei artificiale generative (GenAI), dar şi a tehnologiei cloud şi a Internet of Things (dispozitivelor conectate). Comunicarea dintre ofiţerii de securitate informatică şi directorii generali ai societăţilor unde aceştia lucrează continuă să fie dificilă acolo unde priorităţile cibernetice nu sunt discutate în termeni de cost, oportunitate şi risc, relevă sondajul.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Peste trei sferturi (77%) dintre companiile respondente la un sondaj realizat de PwC la nivel global, Global Digital Trust Insights 2025, se aşteaptă ca bugetul lor pentru investiţii în securitatea cibernetică să crească în următorul an, din cauza extinderii vulnerabilităţilor din utilizarea inteligenţei artificiale generative (GenAI), dar şi a tehnologiei cloud şi a Internet of Things (dispozitivelor conectate)”, arată compania.

Aproape o treime (30%) dintre organizaţii se aşteaptă ca bugetele să crească cu 6-10% anul viitor, în timp ce o cincime (19%) estimează o majorare cu 11% sau mai mult.

”Deşi exista aşteptarea ca bugetele să crească, studiul confirmă o situaţie cunoscută - de multe ori, comunicarea dintre ofiţerii de securitate informatică şi directorii generali ai societăţilor unde aceştia lucrează continuă să fie dificilă acolo unde priorităţile cibernetice nu sunt discutate în termeni de cost, oportunitate şi risc. Rezultatele sondajului din acest an evidenţiază, de exemplu, că există diferenţe semnificative în percepţia celor două funcţii asupra capacităţii companiilor lor de a se conforma reglementărilor în zona de securitate informatică. Ofiţerii de securitate informatică sunt în prima linie. Răspunsurile lor sunt mai puţin optimiste decât răspunsurile directorilor generali în ceea ce priveşte capacitatea organizaţiilor lor de a respecta cerinţele de conformitate privind inteligenţa artificială, rezilienţa şi infrastructura critică”, a declarat Mircea Bozga, partener, în cadrul PwC România.

Companiile intervievate consideră că investiţiile în securitatea cibernetică reprezintă un factor cheie de diferenţiere în vederea obţinerii unui avantaj competitiv, 57% dintre acestea menţionând încrederea clienţilor şi 49% integritatea şi loialitatea brandului ca fiind principalii factori determinanţi pentru astfel de investiţii. În paralel, reglementările privind securitatea cibernetică sunt, de asemenea, un motor al investiţiilor - 96% raportând că astfel de reglementări le-au crescut bugetele de investiţii în ultimele 12 luni.

Primele patru atacuri cibernetice considerate cele mai îngrijorătoare sunt ameninţările legate de cloud, hacking şi scurgere de informaţii, breşele terţilor şi atacurile asupra dispozitivelor conectate.

Ca răspuns la problemele de securitate cibernetică cu care se confruntă, 78% dintre companiile intervievate spun că au crescut investiţiile în GenAI în ultimele 12 luni, iar 72% au majorat investiţiile în gestionarea riscurilor de guvernanţă AI.

Deşi valorificarea GenAI a devenit foarte importantă pentru strategiile de rezilienţă cibernetică, organizaţiile se confruntă cu mai multe provocări atunci când încorporează această tehnologie, care provin în special din cauza sistemelor/proceselor existente in companie (39%) şi din lipsa unor politici interne standardizate care să reglementeze utilizarea acesteia (37%).

PwC 2025 Global Digital Trust Insights este un sondaj realizat în perioada mai - iulie 2024 în rândul a peste 4.000 de executivi din domeniul afacerilor şi tehnologiei din 77 de ţări şi teritorii. Distribuţia regională este următoarea: Europa de Vest (30%), America de Nord (25%), Asia Pacific (18%), America Latină (12%), Europa Centrală şi de Est (6%), Africa (5%) şi Orientul Mijlociu (3%).

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.